قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته بیش از ۹۲ هزار سری جهیزیه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در کشور اهدا شد.

جعفر صباغیان  در حاشیه مراسم اهدای ۶۱۲ سری جهیزیه، هزار و ۱۸۴ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ هم پیش‌بینی شده که پشت نوبتی برای جهیزیه نداشته باشیم.

وی افزود: تلاش شده که در خراسان جنوبی هم با پیگیری‌های ریاست کمیته امداد کشور نوعروسی به خاطر جهیزیه از ازدواج باز نماند.

قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور یادآور شد: این اقلام شامل پنج قلم از جمله اجاق گاز، یخچال فریزی ۱۴ فوت، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباس‌شویی است.

وی اهدای جهیزیه را در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و ازدواج آسان عنوان کرد و گفت: در موضوعات خانواده و ابعاد مختلف آن از جمله مشاوره، آموزش‌های قبل از ازدواج و تهیه لوازم اولیه زندگی اقداماتی در دستور کار کمیته امداد است.

صباغیان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات است افزود: در این راستا پنج میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار برگزار شد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد تلاش دارد تا کمک‌های معیشتی منجر به توانمندی افراد تحت حمایت شود تا از طریق اشتغال به خودکفایی برسند و معیشت خود را تامین کنند چرا که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز همین مسئله است.

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: موضوع توانمندسازی افراد تحت پوشش همواره در دستور کار قرار دارد و برای سال جاری هم بیش از آمار سال گذشته هدف‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: فقط افرادی که قادر به کار نیستند از جمله سالمندان و بیماران صعب‌العلاج باید تحت پوشش تا پایان عمر باشند و مابقی مددجویان از طریق اشتغال و سایر مولفه‌های توانمندسازی از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

صباغیان یادآور شد: خیران و نیکوکاران همواره در همه موضوعات در کنار کمیته امداد هستند از جمله افطاری ساده و اطعام مهدوی که در کل کشور بالغ بر چهار هزار آشپزخانه در حال فعالیت بوده و حدود ۱۰ میلیون بسته افطاری ساده بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی هم ۴۷ آشپزخانه اطعام مهدوی فعال بوده و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آمار پشت نوبتی‌های کمیته امداد در سطح کشور گفت: اخیرا ۳۰۰ هزار نفر وارد چرخه حمایت شده و سخت‌گیری برای ورود نداریم.

در این مراسم ۶۱۲ سری جهیزیه به ارزش هر سری ۳۵۰ میلیون ریال، هزار و ۱۸۴ قلم لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

ارزش ریالی ۶۱۲ سری جهیزیه ۲۱۰ میلیارد ریال و اقلام ضروری ۴۰ میلیارد ریال بوده که در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و مشارکت خیران برای آن هزینه شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور