#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها به‌صورت پذیرش میهمان در شهرستان‌های استان با وضعیت قرمز کرونایی ممنوع شد.

علی تهوری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن تعدادی از شهرستان‌های استان در وضع قرمز کرونایی و روند افزایشی شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت سلامت مردم به جهت جلوگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا، تمام واحدهای صنفی مجاز به فعالیت نیز در کل استان بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل‌های و عدم پذیرش مشتری بدون ماسک هستند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان سازمان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و اماکن بر فعالیت واحدهای صنفی در دو شیفت صبح و عصر نظارت دارند گفت: در صورت فعالیت باشگاه‌های ورزشی و پذیرش میهمان در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی واحدهای مذکور ضمن اعمال تخلف ، توسط پلیس اماکن پلمب خواهند شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای صنفی الزامی است، یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی از ارائه خدمت و فروش کالا به مشتریان فاقد ماسک و کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در واحد صنفی خودداری کنند.

تهوری تاکید کرد: در صورت استفاده نکردن متصدی واحد صنفی و مشتری از ماسک، متخلفان به اتهام رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با همراهی همه مردم و اصناف روند ابتلا به بیماری کاهش یابد و فعالیت واحدهای مذکور از سر گرفته شود.

شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی که حدود ۲ ماه قبل از پیک چهارم کرونا عبور کرد، بار دیگر از تیر ماه روند صعودی به خود گرفته و افزایش موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر نشانگر شروع خیز پنجم کرونا در این استان است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۴ تیر ماه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس، قاینات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

با قرمز شدن بیرجند و طبس از اواخر هفته گذشته تعداد شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی در این استان به سه شهرستان افزایش یافت.