معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تشکیل کارگروه ویژه مسائل شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: امروز اولین جلسه این کمیته برگزار شد و برای به نتیجه رسیدن مسایل منطقه هر سه ماه یک بار این جلسه برگزار می‌شود.

محمد فرهادی روز پنجشنبه در نشست کارگروه ویژه مسائل شهرستان بشرویه افزود: این باور در مدیران ارشد استان وجود دارد که همه جغرافیای خراسان جنوبی باید طعم توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار را بچشد.

وی تصریح کرد: نگاهی که در سطح کلان استان درخصوص توسعه وجود دارد، نگاهی کلان‌محور و نه جزئی‌نگر و نقطه‌ای است.

معاون استاندار خراسان جنوبی به پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان بشرویه اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر به تهران و پیگیری‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، موضوع جاده بشرویه به طبس به طور ویژه مطرح شد.

وی با اشاره به سختی‌های احداث جاده بشرویه به طبس افزود: با وجود ۲ تونل پیش‌بینی شده در مسیر که احداث آنها بسیار هزینه‌بر است و با تنگناهای بودجه‌ای کشور مقرر شده ضمن استفاده از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ و اخذ مجوز ماده ۲۳، برای  ارتقای جاده‌های شهرستان بشرویه اقدام شود.

فرهادی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از ظرفیت ماده ۵۶ قانون نیز برای این پروژه استفاده می‌شود.

وی به لزوم توجه ویژه به کار کارشناسی و همه‌جانبه‌ نگر در اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: اگر کارهای صورت گرفته بر مبنای کار کارشناسی نباشد در عمل به ضرر مردم منطقه تمام می‌شود لذا باید احداث راه‌های مواصلاتی شهرستان بشرویه نیز از همه زوایا مورد بررسی قرار گیرد تا با توجه به محدودیت‌های منابع بهترین تصمیم در این زمینه اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری منطقه بشرویه افزود: شهرستان بشرویه هم به لحاظ فرهنگی هم به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در کشور منحصر به‌فرد است و توجه به این ظرفیت می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه داشته باشد.

وی به خدمات صورت گرفته در سطح استان اشاره و تصریح کرد: گام‌های بلندی در مسیر توسعه همه‌جانبه استان برداشته شده که می‌طلبد مسوولان اطلاع‌رسانی کنند تا این مردم ولایت‌محور که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، از آنها مطلع شوند.

فرهادی بر ضرورت تهیه اسناد توسعه‌ای شهرستان تاکید کرد و گفت: سند توسعه شهرستان بشرویه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است تا مبنایی برای توسعه منطقه باشد.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در بشرویه اظهار داشت: از بدو تاسیس استان و طی ۱۵ سال اخیر پیگیری‌های مختلفی صورت گرفته تا این مشکل مرتفع شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۲۰ کیلومتری بیرجند است.