#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین فرصت‌هاست در جایی که عطر شهدا پیچیده، جهاد تبیین انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار اعضای ستاد راهیان نور بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی افزود: با توجه به توصیه و دغدغه مقام معظم رهبری درباره تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی، جهاد تبیین برای جوان و نوجوان باید کارشناسی و حساب شده باشد.

وی گفت: راهیان نور مساله بسیار مهمی است زیرا قشر جوان و نوجوان به همان میزان که از نظر جسمانی رشد می‌کند، نیازمند رشد روحی و معنوی است و به فعالیتی بستگی دارد که باید متولیان در قالب جهاد تبیین آن را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر تبیین درست انجام نشود، دشمن بیکار ننشسته و محدودیت هم ندارد لذا با انواع و اقسام ترفندها و ابزارهای ارتباطی کارش را جلو می‌برد.

وی تصریح کرد: در جامعه ما مسوولان باید برنامه کارشناسی و موثر را ارایه دهند در غیر این صورت از جوان و نوجوان نمی‌توان انتظار داشت که در مقابل سیاست‌های کهنه کار دشمن بایستند و طبعا در صورت کم‌کاری مسوولان، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دانش‌آموزان زیادی در دوران دفاع مقدس مقابل باطل ایستادند، عده‌ای شهید، جانباز و آزاده شدند و دشمن را مایوس کردند که باید امروز به عنوان الگو معرفی شوند.

وی افزود: صدام با دعوت از تعدادی نوجوانان اسیر می‌خواست یک جمله به نفع خودش از این قشر جلوی رسانه‌ها بگیرد که موفق نشد و اینها الگو است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس پرچم اسلام را بلند کردند گفت: دشمن تا سال‌های اخیر چشم طمع به این کشور داشت اما خداوند شرایط را به‌گونه دیگری رقم زد و آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی، ۱۳ آبان، ۹ ی دی و ۲۲ بهمن را نبیند اما انقلاب و نظام روز به روز مستحکم‌تر شده است.

وی یادآور شد: همسو شدن مجلس انقلابی، دولت مردمی و قوه قضاییه پای کار ظرفیتی است که حتی از سال ۵۷ هم فراتر رفته زیرا زمانی که امام خمینی (ره) گفت ما می‌توانیم و کار خود را انجام می‌دهیم اما نتیجه با خداست، عده‌ای باور نکردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز با آمار و ارقام فراتر از می‌توانیم باید بگوییم که ما توانستیم و این امانت بزرگی است که باید زمینه حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) را فراهم کند.