#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: شش هزار پزشک و پرستار طی دو سال گذشته از کشور مهاجرت کرده‌اند.

حسینعلی شهریاری،  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروزه محرومیت بسیاری از مناطق حتی برخی از نقاط اطراف تهران را هم شامل می‌شود.

، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور بیان‌کرد: ولی در مناطق اطراف تهران فرد با اختصاص یک ربع یا نیم ساعت می‌تواند خود را به بهترین مراکز درمانی برساند ولی در خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان گاه فرد باید ۳۰۰ کیلومتر طی کند تا به مرکز درمانی مجهز در مرکز استان برسد.

شهریاری گفت: در دو سال گذشته حدود شش هزار نفر از پزشکان و پرستاران از کشور خارج شدند و به آمریکا و اروپا رفتند و آنجا کار تخصصی و فوق تخصصی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته چه در دولت و یا ما در مجلس مصوبات غیر کارشناسی داشته‌ایم، بیان‌کرد: قانون عدالت آموزشی یک قانون جامع و تأثیرگذار بر تأمین پزشک در نقاط محروم به ویژه در استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان بود ولی همچنان مشکلاتی داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌داد: بارها گفته‌ام اگر بیمه‌های تکمیلی کلان را برای مسئولان و نمایندگان برداریم تا مانند مردم شویم تا در چنین شرایطی مشکلات و سختی‌های مردم در بیمارستان‌ها را درک کنیم.

شهریاری با بیان برخی از مشکلات درمانی جانبازان گفت: جانبازی که جان خود را در کف میدان گذاشته امروزه با گرانی و کمبود دارو رو به رو است که در این زمینه‌ها باید حتماً تدبیری بیاندیشیم.

وی افزود: من به عنوان یک کارشناس کوچک در حوزه بهداشت و درمان می‌گویم برخی از مشکلات بارها و بارها در جلسات تکرار شده است ولی هنوز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی هم در این دیدار گفت: در شرایطی هستیم که قوای سه گانه همسوی با نظام اسلامی هستند و نباید این فرصت‌های طلایی برای خدمت را از دست بدهیم.