#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

همزمان با آغاز هفته صنایع دستی نمایشگاهی با حضور صنعتگران این حوزه در باغ و عمارت جهانی اکبریه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان گشایش یافت.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۰ غرفه با هدف رونق و شکوفایی و توجه مردم به صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

حسنعلی فولادی با بیان اینکه نمایشگاه به مدت یک هفته در ۲ شیفت صبح و عصر فعال خواهد بود اظهار داشت: ۲۲ غرفه نیز به صورت دائم در بازارچه صنایع دستی باغ و عمارت فعال است.

وی عنوان کرد: از حدود ۳۰۰ رشته صنایع دستی کشور، ۸۵ رشته در استان خراسان جنوبی شناسایی شده و فعال است که ۱۰ رشته از جمله مله‌بافی، رودوزی سنتی و چرم‌سازی احیا شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ عنوان برنامه طی هفته صنایع دستی در استان برگزار می‌شود افزود: برگزاری اولین رویداد آموزشی تخصصی در حوزه صنایع دستی، افتتاح کارگاه نساجی و دوخت لباس و کارگاه سرامیک در بیرجند، نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی در فردوس، رونمایی از ثبت ملی میراث ناملموس تنورسازی در فردوس، نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی در قاین، افتتاح مجتمع رنگ‌ریزی در قهستان، کارگاه تولید سفال و زیورآلات در نهبندان از جمله این برنامه‌ها است.

وی برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های شرق استان به میزبانی سربیشه، کلنگ‌زنی احداث مرکز آموزش صنایع دستی زیرکوه و طبس، نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی سرایان، افتتاح کارگاه سنتی خراطی، کارگاه آموزشی قلم‌زنی و پته‌دوزی در طبس، تجلیل از صنعتگران عضو خانواده شهدا و راه‌اندازی خانه صنایع دستی خوسف را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

فولادی گفت: نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی نیز در نگارخانه سرو باغ و عمارت اکبریه و پاویون صنایع دستی در سالن ورودی استانداری به صورت ویژه آثار صنعتگران را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: سمینار تخصصی بازاریابی هم در استان برگزار و روش‌های مختلف بازاریابی برای صنعتگران تشریح می‌شود.