فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیجیان آمادگی دارند در مقابل جریان فتنه محکم بایستند اما در حال حاضر دعوت به صبر و تحمل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهدوی شنبه‌ شب در نشست هم‌اندیشی مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی که استاندار نیز حضور داشت، افزود: این روزها روزهای سختی است که حتی در بسیج دانشجویی با آن مواجه هستیم و بسیجیان با ناراحتی از وضعیت ‌موجود، بسیاری از مسائل و مشکلات را تحمل کرده و در مظلومیت به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: جریان فتنه هرچه می‌تواند در سطح دانشگاه‌ها و جامعه به بسیجیان‌ توهین‌ کرده و به آنها برچسب‌های ناروا و متعدد می‌زند و تفکر و روشی که یک ارزش است را نیز به سخره می‌گیرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: براساس مصلحت‌هایی که وجود دارد بسیاری از بسیجیان شرایط را تحمل می‌کنند، در شرایطی که فتنه در بسیاری از دانشگاه‌ها جولان می‌دهد خیلی‌ افراد خواهان این هستند اقدام انقلابی انجام دهند اما می‌گوییم تحمل کنند که امیدواریم با صبر و بصیرت از این وضعیت رها شویم.

وی افزود: اینکه بسیجیان صبر کرده‌اند به معنای این نیست که نمی‌توانند کاری انجام دهند بلکه معتقدند بسیاری از دانشجویان و نوجوانان فریب خورده و تحت هیجانات داخلی و نقشی که امپراطوری رسانه‌ای در فضای مجازی دنبال می‌کند، قرار دارند که در شان و تراز دانشگاه و دانشجو نیست.

سردار مهدوی گفت: خواهش ما این است که مسوولان و روسای دانشگاه‌ها، نهاد نمایندگی ولی فقیه و حراست دقت بیشتری داشته باشند، امیدواریم هرچه زودتر این‌ جریان‌ فتنه تمام شود و گول‌خوردگان به دامن انقلاب و نظام برگردند و همه دانشجویان با آرامش در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی گفت: دشمن همچنان در فضای مجازی در حال تبلیغات سوء است و به‌راحتی دست برنخواهد داشت اما نقش مسوولان دانشگاه است که بیشتر از گذشته پای‌ کار بیایند و جلوی دانشجویان اندکی که نظم و امنیت دانشگاه را بر هم می‌زنند، بگیرند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: از استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان درخواست داریم این مطالبه را از روسای دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران دانشگاهی داشته باشید.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان‌ جنوبی هم در این نشست گفت: بعد از گذشت ۲ سال و نیم از تعطیلی دانشگاه‌ها و تدریس و آموزش در فضای مجازی، امسال دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان رونق خوبی پیدا کرده است.

سید مصطفی موسوی‌ زاهد افزود: حضور دانشجویان به فعالیت‌های بسیج دانشجویی رنگ و بوی تازه‌ای داده و از ابتدای مهر یکی از مهمترین برنامه‌ها، جذب دانشجویان بسیجی بوده است.

وی بیان کرد: برای دانشجویانی که سال‌های قبل فعالیت داشته‌اند از بهمن ۱۴۰۰ برنامه‌های تشکلی از قبیل راهیان نور با ظرفیت ۵۰۰ نفر، اردوهای عهد خدمت جهادی در شهرستان‌های مرزی و حاشیه شهرها برگزار شد.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: همچنین جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) با محوریت پرداختن به موضوعات جهادی، تربیتی، آموزشی و عمرانی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از جریان دانشجویی حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و تلاش برای رسیدن به این آرمان‌ها است که ما نیز این مهم را تکلیف خود می‌دانیم.

موسوی‌ زاهد با اشاره به تشکیل شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی افزود: در قالب این شورا، دانشجویان وظیفه خود می‌دانند مطالباتی از مسوولان داشته باشند و درخواست داریم اولین جلسه را با استاندار داشته باشیم.

وی یادآور شد: بسیج دانشجویی بعد از گذشت بیش از ۲ سال اکنون نیازمند اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی و حمایت مسوولان است تا بتوانیم برنامه‌های خوبی برای دانشجویان داشته باشیم.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان‌ جنوبی گفت: تقاضا داریم در جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود جایگاه ویژه‌ای برای نخبگان دانشجو تعیین شود تا بتوانند ایفای نقش کرده و برکات خوبی برای استان در پی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه برای دیدار و نشست با مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها در ناحیه بسیج دانشجویی استان حضور یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، وی را در این دیدار همراهی کردند.

اعضای بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در این نشست که سه ساعت به طول انجامید از دغدغه‌ها و مطالبات خود گفتند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور