#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۸۶۰ پروژه عمرانی بسیج سازندگی در استان ۶۷۹ پروژه تکمیل و ۱۸۱ پروژه در دست اقدام است.

سردار علی قاسمیدر نشست ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی خراسان جنوبی افزود:  اعتبار مصوب این پروژه‌ها ۸۴ میلیارد تومان بوده که ۱۴ میلیارد تومان از طریق مشارکت بسیج و سپاه تامین و بقیه از طریق تفاهم نامه‌ها در اختیار قرار گرفته که تاکنون ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت محرومیت‌زدایی ۱۸۰ گروه جهادی نوروزی در قالب سه هزار و ۲۰۰ جهادگر در شهرستان‌های مرزی استان فعالیت خواهند کرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۷۰۰ جهادگر در قالب ۱۲ گروه جهادی از خارج استان و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۶۸ گروه جهادی، جهادگران بومی استان خواهند بود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در شهرستان زیرکوه مستقر خواهد شد و در بحث کمک‌های مومنانه ۳۰ هزار بسته معیشتی مجموعه بسیج و سپاه با همکاری بنیاد علوی همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع خواهند کرد.

وی افزود: در بحث قرارگاه امام حسن (ع) تفاهم نامه‌ای با کیمته امداد برای ساخت ۱۰۲ واحد مسکونی ویژه محرومین منعقد شده و در بحث بسیج آبرسانی تفاهم نامه مورد نظر با آبفا بسته شده که آبرسانی به ۴۹ روستا مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی یادآور شد: در راستای اشتغالزایی ۴۶۱ صندوق قرض الحسنه در استان راه‌اندازی شده که در حال حاضر ۳۱ هزار  ۶۰۰ عضو و ۲۹ میلیارد تومان سرمایه دارند، تاکنون چهار هزار نفر در زمینه اشتغال خانگی در قالب صندوق‌های قرض الحسنه مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در اطلس جهادی استان تاکنون هزار و ۹۳۳ گروه جهادی ثبت شده‌اند که در ۲ حوزه جغرافیایی و محله محور خدمت می‌کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در بحث کمک‌های مومنانه تاکنون ۲۶۸ میلیارد تومان خدمات و کمک‌های بلاعوض بین مردم توزیع و ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.