مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۷۳ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۲۶۴ قطعه زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

میرمحمد مودی در تشریح این خبر گفت: در طرح نهضت ملی مسکن برای ۷۳ هزار نفر مسکن حمایتی تکلیف و مقرر شد راه و شهرسازی زمین را برای واجدین شرایط با استعلام فرم ج سبز تامین کند که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: جلسات شورای مسکن در شهرستان‌های استان برگزار شده و تاکنون سه هزار و ۸۷۰ هکتار زمین را در قالب ۴۷ سایت با جمعیت پذیری ۲۷۱ هزار نفر که معادل ۷۳ هزار واحد است، تامین کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون طراحی ۴۳ سایت با هزار و ۵۳۴ هکتار را انجام داده و قراردادهایی را با متولیان منعقد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ هکتاری که آماده سازی آن را در دست اجرا داریم به طور متوسط حدود ۱۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حال حاضر ۶ سایت آماده انجام عملیات آسفالت است و از خدمات آب و برق نیز بهره‌مند شده است.

مودی گفت: از ۴۰ سایت نهضت ملی مسکن، ۹ سایت از آب بهره‌مند شدند، ۱۶ سایت خدمات برق رسانی انجام شده و ۹ سایت هم گاز دارند که دارای پیشرفت متوسط است و آمادگی داریم آسفالت آنها را انجام دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی گفت: تا امروز تعداد ۱۶ هزار و ۴۳۵ پروانه ساخت صادر شده، ۹ هزار و ۸۶۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۶ هزار و ۵۰۴ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، سه هزار و ۵۱۹ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری و تعداد هزار و ۴۹۸ واحد در مرحله نازک‌کاری است.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بوده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور