مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس از کتاب «حال مستان» و موسیقی ویدئو «میراث عشق» با حضور جمعی از مسئولان استان خراسان جنوبی در نمایشگاه اقتدار ۴۰ رونمایی شد.

 ناصر نبی زاده در این مراسم که شامگاه شنبه ۵ مهرماه ۹۹ برگزار شد، بیان کرد : تاکنون ۱۵۶ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی چاپ شده است.
وی با بیان این که حمایت ها در سال جاری نیز استمرار دارد، خاطرنشان کرد: جمع آوری آثار درخصوص پایداری و مقاومت رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است تا در اختیار مردم به خصوص نسل جوان و نسل های آینده قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که هر روز به اشکال مختلف دفاع مقدس مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد، تصریح کرد: ضرورت دارد‌ با تولید آثار هنرمندانه و زیبا به این هجمه ها پاسخ دهیم.
نبی زاده همچنین اضافه کرد: به زودی مجموعه ای از هشت اثر نمایشنامه ای در حوزه دفاع مقدس جمع آوری می شود و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
به گفته وی آثار دیگری در قالب نماهنگ ویژه دفاع مقدس در حال تولید است و بزودی در اختیار هنردوستان قرار می‌گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان اشاره کرد و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط اجراهای جشنواره در بشرویه انجام خواهد شد و در غیر این صورت گروه های منتخب در شهرستان خود اجرا کرده و تنها اختتامیه در بشرویه برگزار می شود.
وی یادآور شد: باید با هم افزایی، شرایط فراهم کنیم تا آثار هنری و فرهنگی دفاع مقدس در سطح وسیع تری از جامعه منتشر شود.
گفتنی است کتاب حال مستان نوشته غلامرضا سرابی، شرح منظوم و تذکره عاشقانه ای از ۶۰۰ شهید شهرستان بیرجند است.
همچنین موزیک ویدئو میراث عشق نیز با موضوع دفاع مقدس و ادامه داشتن راه شهدا در عرصه های دیگر خدمت به کشور، اثر مجتبی حسن پور از هنرمندان استان خراسان جنوبی است.
شایان ذکر است در انتهای مراسم از غلامرضا سرابی و مجتبی حسن پور تقدیر بعمل آمد.