#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان طی هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۱۴.۳ درصد کاهش داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: موارد بستری مثبت کرونا از میانگین ۲۸۰ مورد بستری روزانه در هفته گذشته به ۲۴۰ بیمار در هفته جاری رسید.

وی گفت: موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان نیز از میانگین روزانه ۴۴۵ نفر در هفته گذشته به ۳۹۲ بیمار در هفته جاری رسیده و در این مدت ۱۱.۹ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده کل موارد مثبت ابتلا به کرونا شامل تست‌های مولکولی و سریع در استان از ۴۰۶ مورد متوسط روزانه در هفته گذشته به ۲۲۱ نفر رسیده که کاهش ۴۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه از متوسط روزانه هفته گذشته که ۴۰ نفر بوده، به ۴۴ بیمار در هفته جاری رسیده و ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: فوتی‌های کرونا در استان روند ثابتی دارد و تاکنون هزار و ۸۵ نفر در خراسان جنوبی بر اثر ویروس کرونا در پنج موج بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

شریف‌زاده همچنین از کاهش سن ثبت‌نام کنندگان واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی همزمان با چند استان دیگر خبر داد و گفت: متولدین ۱۳۶۵ به قبل یعنی افراد بالای ۳۵ سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، سومین استان کشور از نظر پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی افزود: سالن‌های واکسیناسیون در استان ظرفیت خالی دارد و افراد بلافاصله بعد از ثبت‌نام در سامانه می‌توانند مرکز مورد نظر را انتخاب و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

خراسان جنوبی به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده است.