در جلسه رسمی  شورای اسلامی شهر بیرجند تخریب و جمع آوری ساختمانها و تاسیسات متعلق به شهرداری واقع در میدان ابوذر به منظور ایجاد میدان مرکزی شهر به تصویب رسید.
شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: در این لایحه که به پیشنهاد شهرداری و باقید فوریت در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد بازارچه ابوذر و همه ساختمانها و تاسیسات مربوط به شهرداری به استثنای ساختمان مرکزی شهرداری وساختمان شورای اسلامی شهر تا قبل از پایان سال جمع آوری و مساحت این میدان یک هکتار افزایش می یابد.
مهندس محمد علی جاوید یادآور شد: در پیشنهاد قبلی این شهرداری تملک و جمع آوری چند ملک خصوصی واقع در این میدان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که جهت تملک به کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.
وی افزود: با توسعه این میدان در همین فاز اول عملاً این میدان به برگترین میدان شهر بیرجند تبدیل شده و به عنوان میدان مرکزی شهر معرفی می گردد که باتوجه به دو ویژگی موقعیت جغرافیایی این میدان که در قلب شهر واقع شده و همینطور وسعت قابل توجه آن، ضمن امکان برگزاری همه گردهمایی ها و مناسبتهای مهم شهری به عنوان یک فضای گردشگری قابلیت برنامه ریزی را خواهد داشت.
شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: توسعه این میدان با ظرفیت یازده هکتار در فازهای دوم و سوم به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.
جاوید اضافه کرد: این پروژه به عنوان مهمترین رخداد عمرانی شهر بیرجند دراین دوره مورد توافق حوزه مدیریت شهریست و اعتبار لازم برای اجرای آن پیش بینی شده است.