معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری که در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، سخن می گفت با بیان مطلب فوق افزود: پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل همیشگی در کلیه حوزه های عملکردی دستگاه های اجرایی اعم از حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فنی و زیرساختی باید ورود پیدا کند.
به گزارش اداره کل پدافندغیرعامل استانداری خراسان جنوبی، محمد حسینی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل به فعالین و رابطین پدافند غیرعامل استان اظهار داشت : پدافند غیرعامل پیش گیری است، لذا قبل از وقوع هرگونه تهدید و بحران باید تمهیدات لازم در این خصوص پیش بینی گردد.
وی، با بیان اینکه هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ عقلی رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل تایید شده است خاطرنشان ساخت : پدافند غیرعامل تدبیر برای فردا است، از این رو اگر بخواهیم فردایی بهتر از امروز داشته باشیم و شاخص های امنیت پایدار را در کشور بالاتر ببریم باید الزامات این موضوع را مد نظر قرار دهیم.
جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت : یکی دیگر از مهمترین تمهیدات پدافند غیرعامل پیش بینی تهدیدات و به تبع آن جلوگیری از آسیب پذیری زیرساخت های شهری در مواقع بحران است که برای رسیدن به این مهم باید طرح جامع پدافند غیرعامل در حوزه شهری آماده شود.
وی، ایجاد حساسیت در مدیران و کارشناسان در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها را مهم برشمرد و افزود : اگر در مرحله طراحی و مطالعات طرح ها ضعف و سستی در زیرساخت ها وجود داشته باشد، قطعاً در مواقع تهدید با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم بود.
حسینی عنوان کرد : برای هم افزایی فعالیت ها و ایجاد آرامش بیشتر در عموم مردم و سطح جامعه دستگاه های اجرایی که حوزه های عملکردی نزدیک به هم دارند طی یک برنامه مدون و مشخص برای تداوم فعالیت های ضروری، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری اقدام نمایند.
وی افزود : با تخصصی شدن امور و پیش بینی تمهیدات لازم آسیب پذیری زیرساخت ها کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تهییه پیوست مطالعات پدافند غیرعامل برای کلیه طرح ها و پروژه های در دست مطالعه و در حال اجرا را حائز اهمیت دانست و ادامه داد : این اقدام یک اقدام صحیح است که باعث جلوگیری از حوادث و اتفاقات می شود.
برپایه این گزارش؛ ظهر روز شنبه ۶/۸/۹۶ و همزمان با نخستین روز از ایام هفته نکوداشت پدافند غیرعامل رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان دیدار و گفت و گو کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله