#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اولویت حوزه صمت این استان را تولید محصولات صادراتی دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: محصولات واحدهای صنعتی باید بر پایه مواد اولیه موجود در استان تولید شود.

عباس جرجانی  در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال جدید بر تولید محصولات دانش‌بنیان افزود: برای تولید محصولات دانش‌بنیان باید به سمت تولید محصولاتی برویم که در کشور تولید نمی‌شوند یا تولید آن توسط چند کشور اندک صورت می‌گیرد تا در این راستا محصول جدیدی به بازار عرضه شود.

وی به محدود بودن بازار داخل استان و کشور و ضرورت توجه به بازار کشورهای همسایه و هدف صادراتی اشاره و بیان کرد: تمرکز بر ظرفیت‌ها و نقاط قوت داخل استان در بخش مواد معدنی و صنایع معدنی می‌تواند از جمله محورهای اصلی تولید محصولات صادرات‌محور و دانش‌بنیان در استان باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به خاص و ویژه بودن برخی مواد معدنی و کشاورزی و صنعتی این استان و داشتن مخاطب و بازار در داخل و خارج کشور برای عرضه آنها گفت: توجه به محصولات خاص استان مانند مواد معدنی که به عنوان محور توسعه و مزیت خراسان جنوبی شناخته می‌شوند در توسعه اقتصادی و اشتغال‌آفرینی نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: محصولات واحدهای صنعتی باید بر پایه مواد اولیه موجود در استان تولید شود که از جمله این مواد اولیه، مواد معدنی هستند.

جرجانی افزود: لازم است واحدهای فرآوری مواد معدنی تا چرخه نهایی محصول در استان خراسان جنوبی ایجاد یا ریل‌گذاری شود و به دنبال آن ارزش افزوده و اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.