مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۴۵۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در دست ساخت است و تا پایان خرداد امسال ۲ هزار و ۱۱۸ واحد مسکن مددجویان بهزیستی استان واگذر شده است.

علی عرب نژاد  افزود: در مجموع تاکنون اطلاعات فردی و مسکونی ۲ هزار و ۵۶۹ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان در گزارش جامع مسکن استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: از تعداد واحدهای واگذار شده به مددجویان یک هزار و ۹۸۸ واحد به خانواده‌های دارای تک معلول و سایر مددجویان، ۵۸ واحد به خانواده‌های دارای دو معلول شهری و ۷۰ واحد به خانواده‌های دارای دو معلول روستایی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۴۵۱ واحد مسکونی در دست ساخت نیز ۶۱ واحد برای خانواده‌های دارای دو معلول شهری و ۳۷ واحد روستایی، ۸۱ واحد از محل قرارگاه محرومیت زدایی و ۱۵ واحد برای ایتام فاقد مسکن احداث می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ واحد از محل تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم الانبیا، ۱۱۲ واحد مسکن محرومین و ۱۲۸ واحد تک معلولین و سایر مددجویان نیز در استان برای مددجویان بهزیستی در دست احداث است.

عرب نژاد با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در مناطق روستایی تصریح کرد: در حال حاضر به ترتیب شهرستان‌هایی زیرکوه با ۳۴ واحد، درمیان با ۲۸ واحد، سربیشه ۱۰ و نهبندان ۹ واحد مسکن روستایی توسط قرارگاه محرومیت زدایی در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: اعتبارات دفتر مسکن معلولان و مددجویان امسال در دو مرحله شامل مرحله نخست برای ۵۱ نفر سه میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال و مرحله دوم برای ۶۵ نفر پنج میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال جذب شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی کشور با استانداری خراسان جنوبی در خصوص مرحله دوم تامین مسکن محرومان خبر داد و گفت: در مرحله دوم مسکن محرومان تاکنون ۱۸۷ نفر در استان اعلام نیاز کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که منعقد خواهد شد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن، ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی بهزیستی و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از اعتبارات استانی توسط استانداری بابت ساخت آن تعلق خواهد گرفت.

عرب نژاد بیان کرد: در ۶ ماه گذشته ۹ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال برای ۱۱۶ خانوار مددجو در استان جذب و به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.