#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تا پایان سال ۱۴۰۲ برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب این استان تصویب شده است.

حسین امامی  افزود: از این مقدار اعتبار، ۱۶۰ میلیارد تومان برای پایدارسازی شبکه‌های آبرسانی تمامی شهرهای استان مصوب شده است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل تنش آبی در هشت شهر استان احداث ۱۶ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست اجرا داریم، همچنین بازسازی ۱۰ کیلومتر خطوط اصلی در سه شهر خراسان جنوبی برای پایدارسازی شبکه‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شده که از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند اختصاص یافته است.

وی افزود: از مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

امامی اظهار داشت: در سال مالی جاری ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل تنش آبی در شهرهای استان مصوب شده که از این مقدار ۵۷ میلیارد تومان تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی به اعتبارات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات سال گذشته این شرکت ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

امامی افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبارات و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های آبرسانی روستایی بوده که نوید تحول ویژه در آبرسانی به روستاهای استان است.

رییس جمهور صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۵ اسفند سال گذشته در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: تاکنون از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به استان تخصیص داده شده است و تا پایان سال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.