استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین اهدافی که در ستاد خدمات سفر و شورای تامین استان مدنظر قرار گرفته، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که برای تحقق این هدف همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه باید با جدیت پای کار باشند.

واد قناعت با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی که چهارمین دوره آن از اسفند ماه راه‌اندازی شده است افزود: در آستانه عید نوروز شاهد افزایش سفرهای بین استانی هستیم لذا ستاد خدمات سفر از مدتی پیش در استان شکل گرفته و دستگاه‌های مربوطه پای کار هستند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ستاد خدمات سفر، وزارت کشور و مجموعه انتظامی زیاد به چشم می‌آید و ضریب بالایی دارد آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پهناور بودن، فاصله زیاد بین شهرهای خراسان جنوبی و سایر موضوعات سبب می‌شود حین سفر قوانین راهنمایی و رانندگی کمتر مورد توجه رانندگان قرار گیرد به همین دلیل آمار تصادفات بالا و نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: نوروز ۱۴۰۱ شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان بودیم و امسال هم امیدواریم با استقرار نیروهای جدید انتظامی، استقرار سیاه چادرها یا ایستگاه‌های موقت در نقاط حادثه‌خیر ۱۸ گانه استان شاهد کاهش تصادفات باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می‌دهد افزود: این نقاط باید همانطور که مورد توجه فرماندهان انتظامی است، مورد توجه و دقت مسئولان و فرمانداران نیز قرار بگیرد تا با ایجاد استراحتگاه‌ها و فراهم کردن امکان توقف برای مسافران، شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی تاکید کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای برای مجموعه انتظامی، پلیس راه و وزارت کشور بسیار مهم است لذا باید دقت و حساسیت لازم به کار رود و بیشترین وقت را صرف این مهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: نوروز سال گذشته با ایجاد فضای همدلی بین اعضای شورای تامین و ستاد خدمات سفر شاهد کاهش تصادفات و کسب رتبه نخست در کاهش آمار تلفات جاده‌ای استان در کشور شدیم که نشان می‌دهد مدیران و مسئولان پای کار بودند.

وی گفت: انتظار این است این اتفاق در نوروز ۱۴۰۲ هم بیفتد و دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا این نگرانی رفع شود و میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

قناعت افزود: از این طریق استان هم می‌تواند در شاخص‌ها رتبه‌های خوبی را کسب کند از طرفی اگر بتوانیم حداقل یک فوتی را کاهش دهیم بدون شک در درگاه حضرت حق جایگاه معنوی خاصی پیدا می‌کنیم و مردم خوشحال خواهند شد که این شدنی است اگر همه پای کار باشیم.

وی گفت: نوروز ۱۴۰۲ بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه رمضان همزمان شده است که آن را به فال نیک می‌گیریم و در کنار میزبانی خوبی که در تعطیلات نوروزی از مردم و مسافران داریم از فضاهای معنوی ماه مبارک رمضان هم حداکثر استفاده را خواهیم برد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امیدواریم سال جدید، سالی با خیر و برکت برای کشور و مردم باشد و شاهد حل مشکلات مختلف در عرصه‌های داخلی به ویژه اقتصاد و معیشت باشیم.

وی همچنین به تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در روز گذشته با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: فرمانده سابق انتظامی استان نیروی کاربلد، متدین و پای کار است و در ۱۶ ماه گذشته در شورای تامین استان فضای تعاملی، برادرانه و انقلابی حاکم بوده است.

قناعت با اشاره به اینکه فرمانده جدید انتظامی استان دارای تجارب خوب و شناخت از خراسان جنوبی است تصریح کرد: در شورای تامین استان در کنار تفکیک قوا و شرح وظایف خاص دستگاه‌ها فضای همدلی، کار تیمی و هم‌افزایی حاکم است.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی پروژه ۴۰۰ واحدی منازل ملکی کارکنان انتظامی استان آغاز شد.

در این مراسم فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مدیران کل حضور داشتند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور