بیکی گفت: مرکز جامع سلامت بخش سرداران نهبندان طی اردیبهشت ماه سال جاری آماده بهره برداری است.

?به گزارش روابط عمومی؛ «مجید بیکی» فرماندار نهبندان به همراه «مصطفی نخعی» نماینده مردم شهرستان های نهنبدان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شامگاه (٩ فروردین) از بخش سرداران و روستای دهک نهبندان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار گرفتند.

? فرماندار نهبندان در این جلسه با بیان اینکه در دهه ٩٠ بر موضوع اقتصاد، تولید و خودکفایی با توجه به پتانسیل های درونی از سوری رهبری تأکید فراوان شده است، گفت: تولید به عنوان رکن اساسی در خودکفایی کشور مورد نظر است، در بخش پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مجلس و دولت باید جهادی پای کار باشند تا شعار سال محقق شود.

? بیکی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال، مسیر روشنی را برای مسئولان امر معرفی کردند، افزود: برای دستیابی به موفقیت ها، باید همه مردم، سرمایه گذاران و کارآفرینان و مدیران از ظرفیت ها استفاده و قوی شوند.

? وی با بیان اینکه در نقاط روستایی که سبک زندگی سنتی است، باید مصرف گرایی را به حداقل و مردم تولید کننده مایحتاج زندگی باشند، عنوان کرد: سبک زندگی جامعه شهری و روستایی به نوعی مصرف کننده هست که باید با کمک آحاد مردم تولیدی هم شود.

? فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه با برداشتن موانع پیش پای تولید تسهیل گری و نقش ویژه ای در تحقق شعار سال خواهیم داشت، بیان کرد: شعار سال راهبرد نسبی و کلی سال است و باید بتوانیم با استفاده از این چراغ به اولویت ها بپردازیم.

? بیکی تصریح کرد: عربخانه نهبندان، یکی از نقاطی است که بیشترین کاهش جمعیت و افزایش مهاجرت را داشته است اما هم اکنون مهاجرت به روستا معکوس شده است چرا که زیر ساخت ها اعم از گاز انجام و ارتقاء منطقه به بخش انجام و مصوبه هیئت دولت برای ارتقاء آن صادر شد.

? وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت بخش سرداران طی ماه آینده آماده بهره برداری است، همچنین برای توسعه سالن ورزشی روستای دهک اعتبار خوبی از محل تفاهم نامه بنیاد برکت، شهرستان و اعتبار ٢٧ صدم اعتبارات ورزش برای آن پیش بینی شده و کار توسط پیمانکار آغاز و در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

? فرماندار نهبندان با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ٨۵٠ متر طرح هادی و آسفالت معابر اصلی بخش سرداران در سال ۹۹ انجام شده است، ادامه داد: برای اجرای طرح هادی روستای دهک در سال ١۴٠٠ اعتبار پیش بینی شده که انجام خواهد شد.

? بیکی تصریح کرد: برای طرح فاضلاب بخش سرداران اعتبار زیادی نیاز دارد و هشت روستا در سنوات سال ٩٠ تا ٩١ برای اجرای طرح فاضلاب پیش بینی شده بود و مقرر بود این طرح از منابع بانک توسعه اسلامی انجام شود اما هم اکنون که هشت سال گذشته هیچ کدام وارد فاز اجرا نشده است.

? وی دلیل اجرا نشدن طرح فاضلاب را تکمیل نشدن پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: هم اکنون نیز برای اجرای این طرح برنامه خاصی وجود ندارد.

? فرماندار نهبندان با اشاره به مشکل قطعی اینترنت در بخش سرداران گفت: برای حل این مشکل با اداره کل ارتباطات مکاتبه شده و مشکل حل خواهد شد.