#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: یکی از مزیت‌های خراسان جنوبی تولید گوشت مرغ است و به منظور حمایت از تولیدکنندگان، مرغ مازاد بر نیاز استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.

ا جواد اشرفی روز چهارشنبه در دهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری افزود: بواسطه اینکه با تولید مازاد مرغ مواجه شده و از طرفی مصرف نیز به‌شدت در استان کاهش پیدا کرده است بخشی از این مازاد تولید به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره می‌شود اظهار داشت: تولیدکنندگان هیچ گونه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند و به تولید ادامه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: این استان در حوزه شیر و لبنیات نیز تولیدکننده است لذا تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و تعاون روستایی استان موظف است از طریق مدیران تعاونی‌های مربوطه موضوع را به‌جد پیگیری کند و قیمت تعیین شده برای خرید شیر را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه خرید حمایتی و تضمینی گندم نیز جلسه چندجانبه‌ بین کارخانه‌های آرد، شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود تا فرآیند حمل محصول در انبارها و مراکز خریداری تسهیل شود لذا کشاورزان در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

اشرفی گفت: درخصوص پرداخت هزینه گندم خریداری شده توسط مراکز خرید تا ۱۷ اردیبهشت مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و از این زمان به بعد نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره غله موظف شدند در حداقل زمان ممکن تامین اعتبار لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها در استان ادامه داد: در خراسان جنوبی شاید محدود افرادی هستند که چارچوب‌های قیمتی را رعایت نمی‌کنند علیرغم اینکه جریان مطالبه‌گری درخصوص برخورد با هرگونه گرانفروشی نیز وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تقاضا داریم رسانه‌های استان صنوف متدین را نیز به تصویر بکشند چراکه بخش عمده‌ای از صنوف چارچوب‌ها را رعایت می‌کنند و نظارت، بازرسی، برخورد قضایی، رصد و پایش بازار با قوت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: انبارهایی که در استان وجود دارند مکلف هستند در سامانه جامع انبارها موجودی خود را ثبت کنند در غیر این صورت احکتار شناخته شده و با متخلفان برخورد خواهد شد زیرا هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

اشرفی گفت: انواع و اقسام کارگروه، قرارگاه، کمیسیون، کمیته و جلسات متعدد درخصوص تنظیم بازار استان تشکیل شده که نباید این همه مساله مطرح و چالش ایجاد شود لذا نظم و انسجام‌بخشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: موضوعاتی درخصوص شوینده‌ها در استان مطرح است که باید موجودی انبارها فهرست و در سامانه ثبت شود، اتحادیه مربوطه نیز نظارت کامل داشته تا هیچ گونه محدودیتی در توزیع و عرضه برای مردم ایجاد نشود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی  تاکید کرد: درخصوص جذب، توزیع و اختصاص شکر بخش صنف و صنعت نیز پیگیری لازم انجام شود.

وی گفت: مکاتبه‌ای از دفتر معاون اول رییس جمهور به استان‌ها از جمله خراسان جنوبی ابلاغ شده که تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که مرغ قطعه‌بندی را گران‌تر به فروش برسانند برخورد جدی و قضایی کند.

اشرفی ادامه داد: همچنین در این برهه حساس اگر برنامه‌ای برای افزایش کرایه‌های حمل و نقل بار درون و برون‌شهری هست، تصمیم‌گیری لازم با روال قانونی انجام شود.

وی گفت: مراکزی مانند آشپزخانه دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، خوابگاه‌ها، سازمان زندان‌ها و در مجموع مراکز عمده مصرف گوشت گرم و منجمد نباید اقلام تنظیم بازار را از سطح بازار تهیه کنند بلکه باید نیاز خود را اعلام کنند تا اقلام در اختیارشان قرار بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی اضافه کرد: این استان در ثبت متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین سرمایه در گردش در حوزه دام و طیور نداریم.

وی گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی تسهیلات سرمایه در گردش به آن دسته از متقاضیانی که اطلاعات خود را ثبت کنند، پرداخت خواهد شد.

اشرفی اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی دام و طیور بانک کشاورزی به‌صورت سه شیفت در استان و شهرستان‌ها پای کار است.

دهمین نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی امروز به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با دستور کار بررسی وضعیت بازار، ارائه گزارش توزیع اقلام اساسی توسط سازمان جهاد کشاورزی و بررسی اقدامات و مصوبات جلسه گذشته برگزار شد.