استاندار خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید برنامه‌ریزی شده و جذاب باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی استانداری افزود: واقعیت این است که کار فرهنگی به جهت اینکه در راستای رفتار، گفتار و کردار مردم بوده، یک اقدام مهم، ضروری و حساس است.

وی اظهار داشت: کار فرهنگی، مداخله در عقاید، رسوم و آداب مردم است که می‌تواند جامعه را به سمت تعالی سوق داده یا نابود کند لذا باید با ظرافت و برنامه‌ریزی شده انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار فرهنگی، متولی خاصی ندارد گفت: هر فرد در جامعه، یک مدیر و مداخله‌گر فرهنگی است اما به جهت ساماندهی و نظم بخشیدن به این امر، برخی دستگاه‌ها به عنوان متولیان کارهای فرهنگی تعیین شده‌اند.

وی اظهار داشت: در کنار دستگاه‌های متولی کارهای فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و رسانه‌ها، شوراهای فرهنگی هم در دستگاه‌ها شکل گرفتند تا در ساماندهی امور دخیل باشند.

ملانوری به موفقیت‌های استانداری در حوزه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: کسب موفقیت و حائز رتبه شدن قابل تقدیر است اما تاثیر این توفیقات باید در جمع همکاران مجموعه نمود داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی و انقلابی لذت لازم را از مبانی فرهنگی و دینی نمی‌برد و شیرینی و حلاوت آن را نمی‌چشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای گسترش اخلاق مبعوث شدند خاطرنشان کرد: آیا جامعه ما در بحث غیبت، تهمت، افترا، بدخواهی، حسادت، کینه، وجدان کاری، تعهد، انجام وظیفه و سایر موضوعات که از اخلاقیات اسلامی و انقلابی است، نمره قابل قبولی دارد؟

وی گفت: نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر که در شورای فرهنگی مورد تاکید است، دستورالعمل‌ها و ریل‌هایی هستند که ما را به آن نقطه مطلوب و ایده‌آل‌ها می‌رسانند.

ملانوری افزود: اگر در زمینه ترویج نماز در یک مجموعه اداری موفقیتی حاصل می‌شود، نباید به نمره آن توجهی داشته باشیم بلکه باید اثر آن را ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید نشاط و شادابی را در جامعه مخاطب ایجاد کند گفت: این لذت را متولیان فرهنگی باید به مردم بچشانند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کار فرهنگی در مجموعه اداری باید به گونه‌ای باشد که محیط را برای حضور کارکنان جذاب کند و همه از بودن در کنار هم لذت ببرند.

وی گفت: جذاب شدن محیط کار و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کارکنان دستگاه‌ها، اثرش را در محیط خانواده می‌گذارد که بسیار ارزشمند است.

ملانوری افزود: بزرگترین سرمایه هر مجموعه، کارکنان و نیروهای انسانی هستند که باید با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهند.

در این نشست از اعضای شورای فرهنگی استانداری به جهت کسب رتبه اول کشور در زمینه نماز و امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.