خراسان جنوبی در زمینه مدیریت ناکجا آباد این سرزمین است و این مسئله در تذکرهای پی در پی استاندار محترم خراسان جنوبی به مدیران ارشد استان به خوبی نمایان است. حال این سوال پیش می‌آید مدیران استان چه رفتاری را دارند که مدیری که از شهری بزرگتر به اینجا می‌اید در اولین برخوردها آن را حس می‌کند. اینجا سرزمین قصه‌های نانوشته است؛ سرزمین مدیران که به سبک اوایل انقلاب اسلامی بودجه‌ها را به خزانه‌ی دولت برگشت می‌دهند و آن را در جهت رفاه مردم و توسعه استان محرومشان خرج نمی‌کنند. گویی گاهی اوقات مدیران، سی و اندی سال از جریان توسعه و فقرزدایی که هدیه‌ی انقلاب اسلامی به مردم است، عقب هستند.

اینجا سرزمین اجرای قوانین است. قوانینی که حتی قوه مقننه، انها را به فراموشی سپرده است. قوانینی از دوران مرحوم مصدق که شاید تاریخ هم انها رو به فراموشی سپرده است و لیکن اینجا بر مردم زجرکشیده‌ای که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و به عشق نظام و رهبری  صبر کرده‌اند، اجرا می‌شود.

در همه جای دنیا برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنند. اینجا به مثابه دنیای خیالی سریال شب‌های برره‌ی مهران مدیری، برای سرمایه‌گذار شرط و شروط می‌آورند. باید گفت اینجا ناکجا‌آباد شیوه مدیریت در کشور است و سالهاست که روند توسعه استان از چاله در آمده و به چاه افتاده است و مهمترین مسئله‌ای که این امر را تقویت  نموده، اجرای بی‌چون و چرای قوانین از سوی مسئولان بوده است. گویی هیچ‌گونه انعطافی در قوانین برای مدیران و کارشناسان اداری استانی تعریف نشده است. در این استان، این مساله باعث افتخار است که بودجه‌های سالانه به جای صرف در امورات مردم مجددا به خزانه برگردد. اینجا در بحث مالیات مفتخر به کسب درامد مالیاتی بالا در کشور است. حال این وسط باید دید از چه کسی مالیات اخذ شده است؛ از شرکت در حال ورشکستگی، از کارخانه‌های نیمه تعطیل یا کارمندان بی‌پناه دولت؟ چقدر سخت و غیر قابل تصور که مدیر ارشد دولت، ندانم‌کاری‌های مدیران استان خود را شماتت کند. یعنی در این سالها واقعا مدیران، تعریفی از توسعه‌ی اقتصادی نداشته‌اند. به نظر می‌اید باید به تعداد کافی جلساتی در زمینه‌ی تعریف توسعه و نقش آن در رضایت مردم برای مدیران برگزار شود. استاندار خراسان جنوبی امده است تا تعریف صحیحی از این موضوع را برای مدیران داشته باشد. باید نشست و دید که آیا این‌بار استاندار فعلی خواهد توانست در این برره کوچک از نظر مدیریتی، بنیان‌های ناکارامد اقتصادی و مدیریتی گذشتگان را بشکند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله