مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۴۶۵ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته و در نهایت ۲۱۲۹ عنوان شغلی از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفته است.

غلامرضا اشرفی، یکشنبه شب ۹ آذر به خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال، ۹۷۳ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور(مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ) رسیده است.

وی افزود: این درخواست‌ها در قالب ۱۹۵۲ کارگاه و ۲۵۷۲ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از روال اداری مربوطه، ۸۶۰ درخواست در ۴۸ جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر استانی طرح و بررسی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در کمیته‌های مذکور ۲۴۶۵ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته و در نهایت ۲۱۲۹ عنوان شغلی از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در هفت ماهه سال جاری ۲۶۲۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار صورت گرفته که این بازرسی‌ها در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌ها انجام و در مجموع منجر به صدور ۲۳۶۸ ابلاغیه رفع نقص شده است.

اشرفی با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی بیان کرد: در ۱۴۸۵ مورد از این بازرسی‌ها، آیتم مربوط به ایمنی و حفاظت فنی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا و در ۸۲۳ مورد، آیتم مربوط به پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران از سوی بازرسان کار استان مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.

وی از درخواست تعطیلی و توقف فعالیت ۷ کارگاه ناقض قوانین و مقرارت ایمنی در راستای اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار و پیشگیری از بروز حوادث شغلی خبر داد و یادآور شد: انجام بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های موضوع ماده ۸۵ قانون کار، در راستای نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی بوده که هدف اصلی آن تامین ایمنی، حفظ و صیانت از کارگران و منابع مادی کشور و مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌هاست.

انتهای پیام