#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت” روز پزشک”

?به نام خداوند جان آفرین

?”در هر جامعه ای که ادب اجتماعی و وجدان فردی حاکم باشد پزشک در آن جامعه محترم است، اساساً جامعه پزشکی و طبیب یک موجود محترم بلکه نزدیک به قداست است”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

?به گواه مستندات تاریخی، طبیبان نامدار ایرانی از همان گذشته های دور تا به امروزی که زرق و برق نوآوری ها، زندگی ها را در نوردیده، همواره اختران فروزان آسمان علم و حکمت جهان بوده و هستند.
?پزشکان این مرز و بوم که دم مسیحایی خود را ملازم بیماران و درمندان ساخته ‏اند، در سخت ترین شرایط از هجوم وبا و حصبه در گذشته های دور و سال ‏های دفاع مقدس گرفته تا این دوران شیوع ویروس منحوس کرونا، در عرصه راهبری مسیر پر فراز و نشیب اعتلای سلامت ایرانیان، همواره حضوری حماسی داشته اند.
?به راستی که مردم فهیم ایرانی، هیچ گاه این جانفشانی ها را از یاد نخواهند برد و همیشه قدردان پزشکانی خواهند بود که تسکین آلام مردم و مداوای دردمندان را کمترین زکات علم و توانایی خود می دانند.
?اینجانب ضمن گرامیداشت یکم شهریورماه، زادروز طبیب شهیر ایرانی که در گاه شمار مناسبت های ملی، به درستی روز پزشک نامیده شده تا فرصتی باشد برای ارج نهادن به مساعی آسمانی پزشکان عزیز میهن، این روز را به جامعه پزشکان خدوم استان تبریک و تهنیت گفته و از همه بزرگوارانی که سختی های کار در استانی کمتر توسعه یافته را به جان خریده اند اما در راه اعتلای خراسان جنوبی از طریق ارتقاء شاخص های سلامت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، تقدیر و تشکر دارم.
?امید که جد و جهد شما عزیزان برای حفظ سلامت مردم این دیار، مورد رضای پروردگار واقع شود و همواره در سایه عنایات لایزال الهی در عین عافیت و عاقبت به خیری به خدمت به مردم مشغول باشید.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

نوشته و خبرنگار : دکتر آفاق زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور