#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت : هر تصمیمی که در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گرفته می‌شود در راستای حفظ سلامت مردم است.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: تمامی مصوبات این ستاد باید به طور کامل اطلاع رسانی شوند تا مردم در جریان تصمیمات اتخاذ شده، قرار بگیرند.
?وی تأکید کرد: تمامی مصوبات ستاد، حاصل همفکری همه اعضا و نتیجه کارهای کارشناسی می باشند.
?استاندار با اشاره به ازدحام بیش از حد جمعیت در آرامستان ها و تأثیر نامطلوب این تمرکزهای گروهی بر شیوع بیماری، گفت: با عنایت به مصوبه ستاد کرونا، پنجشنبه و جمعه آینده(۲۲ و ۲۳ آبان ماه) از ورود افراد به آرامستان های سطح استان ممانعت می شود.
?ملانوری متذکر شد: این تصمیم به جهت کنترل جمعیت در آرامستان ها و کاهش آمار مبتلایان اخذ شده است.
?وی با اشاره به آمار کارمندان مبتلا به کرونا در سطح استان اظهار داشت: بنا به مصوبه ستاد کرونا و با نظر مدیران دستگاه های اجرایی و البته با هماهنگی فرمانداران تا سقف یک سوم کارکنان در قالب مرخصی استعلاجی یا استحقاقی، شیفت کاری و دورکاری در اداره حاضر نمی شوند.
?به گفته وی؛ این مصوبه از فردا چهارشنبه ۲۱ آبان ماه تا پایان هفته آینده -آخر آبان – اجرایی می شود.
?استاندار با تأکید بر تفاوت دور کاری با دوری از کار متذکر شد: در حالت دورکاری، شرایط کار در منزل فراهم است تا فرد بتواند وظیفه خود را انجام دهد.
?ملانوری گفت: دور کاری کارکنان توسط کمیته ارزیابی و نظارت دستگاه ها رصد می شود.

?وی تأکید کرد: این تصمیم در راستای کاهش میزان تجمعات در دستگاه ها و حفظ سلامت شاغلان دستگاه ها اتخاذ شده و بنا ندارد شرایطی را برای تفریح و مسافرت آنها فراهم نماید به همین دلیل شرایط دورکاری هم تحت کنترل و نظارت قرار خواهد داشت.
?استاندار در ادامه از مصوبه تعطیلی بانک ها گفت و تصریح نمود: از روز شنبه آینده – ۲۴ آبان ماه – تا پایان هفته-آخر آبان – بانک ها خدمات حضوری ارائه نمی کنند.
?ملانوری گفت: میزان حضور کارکنان با نظر رئیس بانک عامل تعیین می شود.
?وی تأکید کرد: بانک ها مکلفند به منظور پرکردن این خلأ و پاسخگویی به مطالبات مردم، نسبت به شارژ کامل دستگاه های ATM و فعال بودن سیستم. های اینترنتی اقدام نمایند.
?به گفته وی؛ جرایم دیرکرد اقساط در این دوره یک هفته ای بخشیده می شود تا مردم دغدغه سررسید اقساط خود در این هفته را نداشته باشند.
?استاندار درخصوص مصوبه ستاد ملی کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی هم گفت: کلیه واحدهای صنفی به جز گروه های شغلی یک، در همه مراکز شهرستان های استان از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.
?ملانوری خاطر نشان کرد: این مصوبه از امروز یکشنبه ۲۰ آبان به مدت یک ماه تا ۲۰ آذر لازم الاجراست.
?وی افزود: هر گونه تغییر در نحوه اجرای مصوبات و شیوه اعمال محدودیت ها به شرایط پیش رو و میزان شیوع بیماری مربوط است و تغییرات به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.