نشست معاون درمان وزارت بهداشت با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی بیرجند در مجتمع رفاهی سلامت این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا شعار وزارت بهداشت مبنی بر «عدالت و تعالی نظام سلامت» را پیش ببریم. گفت: در عین حال که مشکلاتی وجود دارد ولی از نظر پزشکی، جزء کشورهای اول منطقه هستیم و در بحث شاخص های بهداشتی، ایران وضعیت خوبی دارد.
دکتر سعید کریمی با اعلام اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده توزیع پزشک متخصص انجام می شود، از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌های کشور خبر داد. و گفت: در استان های پهناور مثل خراسان جنوبی، مشکلات توزیع پزشکان متخصص سخت تر است و امیدواریم در مناطق کم برخوردار شرایطی فراهم شود تا پزشکان متخصص، تمایل ماندن در این مناطق بعد از اتمام طرح را نیز داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مناطق کم برخوردار اولویت وزارت بهداشت است خاطرنشان کرد: تا جایی که در توان وزارت بهداشت است، برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان خراسان جنوبی تلاش می کنیم.
رئیس دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه خراسان جنوبی، سومین استان پهناور کشوربا  پراکندگی جمعیت بالا که فاصله شهرهای آن از هم زیاد است گفت: مردمان این استان نجیب، شریف و مومن می باشند که همواره نشان دادند پای انقلاب و آرمان های آن بوده و بی شک این مردم نیازمند حمایت ویژه مسئولین هستند.

 

دکتر سید محمد موسوی میرزائی با اشاره به مشکلات بهداشتی و اولویت های درمانی مناطق کم برخوردار و مرزی استان به ویژه تامین پزشک متخصص در استان به دلیل بعد مسافت بین شهرهای آن گفت: در جریان محدودیت ها و کمبودهای وزارت بهداشت در این خصوص نیز هستیم ولی با توجه به اراده ای که در وزارت بهداشت و معاونت درمان وزارت برای حل این مشکل وجود دارد و محرومیت هایی که در این استان داریم، امیدواریم با حمایت های وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس استان، کمک شود تا از مشکلات حوزه سلامت مردم خراسان جنوبی کاسته شود.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور