مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در قانون بودجه سال جاری مجموع درآمدهای استان هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان مشخص شده که در هشت ماه امسال ۹۴۷ میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده است.

 مرتضی ذاکریان  در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی در سال جاری که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: در این خصوص ۱۸ درصد از برنامه عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه درخصوص جذب مالیات در سال جاری هم هفت درصد از برنامه عقب هستیم گفت: امسال سهم درآمد استان از محل مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان مشخص شده که تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: سامانه سادا بانک جامع اطلاعات املاک دولتی است که ثبت اموال غیرمنقول در اختیار شرکت‌های دولتی هم در این سامانه هدف‌گذاری شده است.

ذاکریان از ثبت هفت هزار و ۵۰۲ ملک توسط ۷۲ دستگاه اجرایی استان عضو در سامانه سادا خبر داد و گفت: در حال حاضر ما در خراسان جنوبی ملک دولتی که در سامانه سادا ثبت نشده باشد، نداریم.

وی بیان کرد: همچنین در قانون بودجه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان سهم درآمدی استان از محل فروش املاک مازاد است که تاکنون هیچ مبلغی در استان به فروش نرسیده است.

ذاکریان ادامه داد: با توجه به تازه تاسیس بودن خراسان جنوبی تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد منطقی نیست و این موضوع باید در لایحه بودجه سال آینده اصلاح شود چرا که در سه سال گذشته مجموع فروش املاک مازاد دولت در استان ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بازآفرینی شهری از محل سفر اول رئیس جمهور به راه و شهرسازی استان تخصیص یافته است.

وحید داعی افزود: به ترتیب ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اموال و املاک در سطح استان برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۲ طرح بازآفرینی شهری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در استان در دست اجرا داریم که امیدواریم که بخش زیادی از این طرح‌ها را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری اصل بر مشارکت است افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها درخواست داریم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفرهای بعدی رئیس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهرها چانه‌زنی کرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری برای بازآفرینی شهری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی نیز داشته‌ایم.