🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شهرت شهرستان سربیشه به دیار ایمان و اندیشه و مهد پدران علم گفت: در حقیقت اهالی سربیشه‌ هم مرزبانان سرحدات شرق کشور و هم مرزبانان عرصه علم و فرهنگ هستند.
عباس زاده  در برنامه فرهنگی اجتماعی شهر سربیشه ویژه نکوداشت روز “شهرستان سربیشه” با اشاره به شخصیت ممتاز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان در زمان حیات سردار دل‌ها از وجود وی بیمناک بوده و بعد از شهادت او نیز از مکتب، راه، منش و رهروان سردار سلیمانی نیز هراسانند.
🔹وی با بیان اینکه دشمن امروز حتی از زائرین حاج قاسم در هراس است، تصریح کرد: دشمن امروز بدترین حال ممکن را دارد و از شکست‌های پی درپی در صحنه‌های مختلف عصبانی و درمانده شده و از سر عقده‌گشایی دست به جنایات وحشیانه از قبیل حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان می‌زند.
🔹معاون استاندار با اشاره به اینکه قطره قطره خون شهدا بویژه شهید سلیمانی امروز منشأ تحولات عظیم در کشور، منطقه و جهان شده و می شود، ادامه داد: اقدامات تروریستی و نسل‌ کشی‌ هایی که امروز در منطقه و جهان توسط استکبار و استبداد علیه انسان و انسانیت می‌شود، چهره واقعی و خوی وحشی‌گری آنان را برای تمامی ملت‌ها آشکار و عیان ساخته است.
🔹عباس‌زاده اضافه کرد: تحولات منطقه و جهان، پیروزی جبهه و هسته مقاومت، از برکت اثرگذاری خون‌های پاک شهیدان و مجاهدان راه حق می‌باشد.
🔹وی با بیان اینکه باید به خود ببالیم که سر سفره شهدا نشسته و روز شهرستان سربیشه را به خاطر تشییع ۲۰ شهید عملیات کربلای ۵ سال ۱۳۶۵ نامگذاری و ثبت و ضبط کرده‌ ایم، گفت: شهدا و خون پاکشان مایه عزت، آبرو، اقتدار و سربلندی انقلاب و نظام الهی و بیداری اسلامی در جهان است.
🔹معاون استاندار با اشاره به شهرت شهرستان سربیشه به دیار ایمان و اندیشه و مهد پدران علم گفت: در حقیقت سربیشه‌ای‌ها هم مرزبانان سرحدات شرق کشور و مرزهای جغرافیایی و هم مرزبانان عرصه علم و فرهنگ هستند.
🔹عباس زاده به علقه خاص شخص رئیس جمهور به خراسان جنوبی و شهرستان‌های مرزی استان اشاره کرد و افزود: نگاه و رویکرد دولت سیزدهم در حقیقت نگاه و رویکرد عمل‌گرایی و محرومیت‌زدایی است و در این راستا اقدامات شاخصی را انجام و در دست اقدام دارد.
🔹وی بیان داشت: تصویب طرح توسعه سربیشه که منشأ خیرات و پیشرفت‌ های فراوانی در این شهرستان خواهد بود با نگاه و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در این دولت مجدد بازنگری، مصوب و ابلاغ شد.
🔹معاون استاندار گفت: پروژه‌‌های کلان اقتصادی و تحول اقتصادی در حوزه مرز شهرستان با نگاه ویژه و جدی دولت سیزدهم در حال انجام است و رویکرد دولت در حوزه آب نیز یک رویکرد تحولی می‌باشد.
🔹عباس زاده خاطرنشان کرد: دولتمردان در تلاشند تا پایان دولت سیزدهم واژه “کم برخودار ” را با استفاده از پتانسیل‌ های موجود و بالفعل کردن ظرفیت‌ های بالقوه حوزه معادن، مرز، کشاورزی، گردشگری و … از این شهرستان بردارند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور