مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: بخش اعظم نقشه مهندسی فرهنگی کشور بعد از گذشت ۱۱ سال از تدوین اولویت های فرهنگی کشور هنوز عملیاتی نشده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با تشریح برنامه های فرهنگی استان از تدوین سند تحولی فرهنگ استان خبرداد و گفت: براساس این سند برنامه ها، اهداف و اولویت های فرهنگی پیش بینی شده و در حرکت به سمت اجرای آن ها هستیم.

«فرخنده» با بیان اینکه در حوزه سند تحول فرهنگی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان خط مقدم و پیش برنده و پیش رونده در حوزه فرهنگ ،قرآن، هنر و رسانه تعریف شده است، افزود: رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ماموریت‌های چهارگانه در سه ریل گفتمان سازی، توانمند سازی و سودمند سازی در دست اقدام  می باشد.
وی در ادامه با بیان شرح وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ  عمومی باید اولویت های فرهنگی کشور را مطالعه و در برنامه های پیش رو به آن عمل کند.
وی با بیان اینکه اولویت های فرهنگی کشور در ۱۱ سال قبل با عنوان نقشه مهندسی فرهنگی کشور به همه دستگاه ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: بخش اعظم این نقشه تا کنون خاک خورده و از این ظرفیت بزرگ غفلت شده است.
وی بر مطالعه سند مهندسی فرهنگی کشور توسط اعضا تاکید کرد و خواستار پیاده سازی آن براساس زیست بوم فرهنگی مناطق شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور را تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی معرفی کرد و افزود: یکی از زیرشاخه های آن بزرگداشت مفاخر است.
فرخنده همچنین با اشاره به روند طولانی تکمیل ساخت مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سرایان، گفت: این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی برخوردار است و تاکنون اعتباری بالغ بر ۴میلیارد تومان صرف شده است و تکمیل و تجهیز پروژه حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
در این جلسه امام جمعه سرایان نیز با بیان دستورکار شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر  برنامه ریزی در خصوص فعالیت رستوران ها در ماه مبارک رمضان، از مدیرکل ارشاد اسلامی خواست تا مدیران بیش از پیش به مصوبات شورای فرهنگ عمومی ارزش قائل شوند.
«مرتضائی نیا» در ادامه با تاکید بر اینکه: پروژه های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، افزود: هر پروژه حداقل باید در حوزه پیرامونی خود تحول و رونق فرهنگی ایجاد کند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور