مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات یکهزار و ۷۰۲ متقاضی آسیب‌دیده از کرونا به مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال تاکنون در استان پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی افزود: ۱۰ بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده است که تاکنون بیشترین پرونده‌ها به بانک ملی معرفی شده است.

وی بیان کرد: بیشترین متقاضیان در حوزه رسته‌های وزارت راه و شهرسازی به ویژه حمل و نقل بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع پنج هزار و ۳۶۴ نفر در ۱۴ رسته شغلی در استان متقاضی دریافت تسهیلات به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال شدند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه ثبت‌نام، جذب و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل و موسسه‌ها جزو استان‌های با وضعیت مطلوب است.

اشرفی ادامه داد: مدت زمان ثبت‌نام در سامانه کارا تا ۱۵ مرداد تمدید شده بود که روند ثبت نام نیز افزایشی بود و امکان تمدید مجدد نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان شکل گرفته است به گونه‌ای که در روزهای اخیر شاهد روند رو به رشدی در پرداخت تسهیلات بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به ابلاغیه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده ناشی از کرونا به باتک‌ها ابلاغ شده است امیدواریم روند پرداخت کماکان افزایش یابد.

وی خواستار تعیین تکلیف هرچه بیشتر و سریعتر تسهیلات متقاضیان استان شد و گفت: امید است ۱۰ بانک و موسسه عامل پرداخت تسهیلات در استان در روزهای آتی بخش زیادی از این تسهیلات را تعیین تکلیف کنند.

اشرفی افزود: سهم استان در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۶۸ میلیارد تومان است  که تقریباً هفت دهم درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی فرایند ثبت‌نام تا مرحله قبل از پرداخت به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام می‌شود اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه این تسهیلات برای واحدهای فعال ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین این تسهیلات برای کسب و کارهایی که براساس پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری خویش‌فرما ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۲ درصد است که سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.