مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه ویژه شخص استاندار برای خلق منابع، در جشنواره سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان تخصیص یافت که جهش ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

، محمود چاووشان در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته از ردیف اعتبارات دولتی هم ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: امسال هم ۷۸ میلیارد تومان از محل ردیف‌های دولتی تخصیص نقدی اعتبار در بحث مدرسه‌سازی برای استان داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان از ۱۴ سال گذشته تاکنون به ۳۴۳ میلیارد تومان رسیده است گفت: با تعهدات جدید ، ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی گفت: امسال هم جشنواره خیران مدرسه‌ساز در ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از خیران داخل و خارج استان برگزار می‌شود.

چاووشان خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی غیربومی هستند و از ۱۴ سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۵۸ تفاهم‌نامه با خیران منعقد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۵ خیر مدرسه‌ساز در استان فعالیت دارند که ۶۸۷ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.

وی افزود: تاکنون ۶۴۳ مدرسه و ۲۳۴ سالن، خوابگاه و نمازخانه با مشارکت خیرین در استان خراسان جنوبی احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست از شناسایی ۱۰۶ مدرسه در حاشیه جاده‌ها خبر داد که در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

سید علیرضا موسوی نژاد گفت: همچنین ۲۷ ملک مازاد بلااستفاده در استان شناسایی شده که با فروش آنها و تبدیل به احسنت می‌توان اعتبار حاصله را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کرد.

وی همچنین به نیاز چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش در بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و افزود: سرانه تخصیص یافته از سوی آموزش و پرورش برای این محل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و با پیش‌بینی اینکه ۷۰۰ میلیون تومان از طریق کمک والدین تامین شود انتظارمی‌رود مابقی این هزینه از منابع دیگر کمک شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین برای اجرای برنامه شنای دانش‌آموزان پسر پایه سوم دبستان ویژه مناطق شهری نیز نیازمند حمایت هستیم.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۲۶ دانش‌آموز مشمول اجرای این برنامه هستند و پنج میلیارد تومان نیز هزینه برآورد شده است.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در شهرستان‌هایی که آموزش و پرورش استخر شنا دارد مشکلی نیست اما در سه شهرستان دیگر از جمله مرکز استان نیازمند کمک ورزش و جوانان در بحث اختصاص استخر هستیم.

وی همچنین بر لزوم تکمیل استخر شنای آموزش و پرورش در شهرستان بیرجند تاکید کرد و گفت: این پروژه هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور