حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ناشناخته نیست بلکه یک مسئله قابل تعریف است که اساس آن بر اساس حب است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: اهم فضائلی که بقیه واجبات به آن اقامه می شود امر به معروف و نهی از منکر است، لذا برابر متن قانون اساسی، از فرصت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای احیاء این فریضه الهی استفاده کرد.

وی افزود: احیاء امر به معروف و نهی از منکر شامل همه و از جمله خودمان می شود که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام تکوین و تشریع بر قانون استوار است، خاطر نشان کرد: به سرمنزله مقصود رسیدن از طریق قانون امکان پذیر است حال می‌خواهد قانون فطرت و یا قانون عقل، شرع، علم، اخلاق، وجدان و یا سیاست باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: مسلما هر فرد و جامعه ای به هر اسمی، اگر از چارچوبه ی قانون رها شود هرگز به جایی که می خواهد برسد، نخواهد رسید.

وی ادامه داد: اغلب مردم انواع و اقسام مسائل روزمره خود را متوجه می شوند اما نوبت به مسائل دینی که می رسد هر فردی برداشتی از آن می کند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد در قضیه ویروس کرونا ضایع نشود و سالم بماند و این شرایط خطرناک را پشت سر بگذارد، راه آن همکاری با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: امروز در شرایطی هستیم که دشمن می گوید همه گزینه ها را برای مقابله با ایران اسلامی بر روی میز داریم، که مسلما گزینه های مبارزات نرم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار خطرناک تر است.

وی اضافه کرد: برای اینکه دشمن نتواند جامعه ما را فاسد و گمراه کند و از چارچوبه‌ی قانون عقل و شرع و ارزش ها خارج نکند، باید یک نوع عمل بازدارنده در قالب های زیبای بصیرتی و روشن نمودن اذهان، انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ناشناخته نیست بلکه یک مسئله قابل تعریف است که اساس آن بر اساس حب است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: بیش از هر فردی، پیغمبران، ائمه اطهار و علما جامعه را دوست دارند زیرا خیر جامعه و مردم را می خواهد، لذا باید این فریضه الهی اجرا گردد و جلوی مفاسد گرفته شود.

وی عنوان داشت: باید جلوی انواع و اقسام فسادهای اخلاقی، سوء استفاده های مالی در مدیریت ها و… گرفته شود.

امام جمعه بیرجند افزود: شرط امر به معروف و نه از منکر، تجویز تأثیر است، لذا باید شرایطی فراهم گردد که موثر و بازدارنده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که همه واجبات به آن پیوند خورده است.