?استاندار خراسان جنوبی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: استان برای استفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای در بافعل کردن پتانسل های بالقوه، آمادگی لازم را دارد.
معتمدیان با بیان این مطلب در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: تعدد کانی ها و فراوانی معادن، وجود محصولات کشاورزی منحصربفرد و خاص، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی همه از ظرفیت هایی است که اگر به خوبی مدیریت شوند، می توانند آورده های خوبی برای مردم منطقه به همراه داشته باشند.
?وی ادامه داد: وجود ۴ جاذبه طبیعی جهانی، بیش از هزار اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی و بیش از ۶۰ نوع صنایع دستی از مهمترین بخش هایی است که با آموزش درست می تواند به درآمدزایی برای مردم بینجامد.
?استاندار در ادامه از اقدامات استان برای بهره برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت ها گفت و تصریح نمود: طی دو سال گذشته، فنی و حرفه ای استان به خوبی به این موضوع ورود کرده که یکی از این اقدامات، راه اندازی دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهرتراشی در فردوس بود.
?معتمدیان با اشاره به طرح خوشه های صنایع دستی و اشتغالزایی برای ۳ هزار صنعتگر و هنرمند حوزه صنایع دستی استان اظهار داشت: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این طرح که بر اساس مزیت های استان اجرایی می شود ، مهارت آموزی جامعه هدف است که قطعاً در این زمینه همکاری فنی و حرفه ای خیلی مؤثر می باشد.
?وی ، وجود مرز را هم ظرفیت مناسبی خواند و با تأکید بر این که آموزش های برون مرزی می تواند توسعه و تحکیم روابط را به همراه داشته باشد، همراهی فنی و حرفه ای برای ورود به این موضوع را خواستار شد.
?معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار به تشریح اقدامات این سازمان در زمینه کیفی سازی آموزش گفت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولیت استانداردسازی رشته های فنی و مهارتی کشور با سازمان فنی و حرفه است و در این راستا تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

?علی اوسط هاشمی با اشاره به این که آموزش های فنی و حرفه ای در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر طبقه بندی شده، اظهار داشت: در این سفر برای بحث کیفی سازی و استاندارد سازی آموزش در حوزه های معدن، زرشک، عناب و زعفران خراسان جنوبی برنامه ریزی می شود.