معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج پروژه زیرساختی مهم در استان در حال اجراست و انتقال آب از دریای عمان یکی از این پروژه‌هاست که با اجرای فاز اول آن، آب مورد نیاز صنایع تامین خواهد شد.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست هماهنگی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان افزود: توسعه صنعتی خراسان جنوبی به ویژه توسعه معادن و سرمایه‌گذاری در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: پروژه خط انتقال فرآورده‌های نفتی (تابش) نیز در حال اجراست که تاثیر فوق‌العاده‌ای در حوزه زیرساختی استان خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اتصال استان به خط سراسری ۱۱ گازی هم در دستور کار دولت قرار دارد که از زیرساخت‌های مورد نیاز استان است.

وی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان را از اقدامات قابل تقدیر برای تسهیل سرمایه‌گذاری خواند و اظهار داشت: گام‌های رسیدن به هدف غایی برای تامین زیرساخت‌ها در جهت رشد اقتصادی استان برداشته شده است.

عباس‌زاده سرمایه‌گذاری برای توسعه خراسان جنوبی را از موضوعات بسیار مهم و اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: دولت همه تلاش خود را برای مهیا کردن زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی به کار گرفته و انتظار داریم از این زیرساخت‌ها برای توسعه استان بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های استان در بخش‌های معدن، گردشگری و کشاورزی باید رونق پیدا کند که مستلزم داشتن اطلاعات جامع سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: برای ایجاد خدمات زیربنایی در استان هزینه‌های کلان از سوی دولت انجام شده یا در حال تامین است و دولت تلاش دارد برای توسعه استان‌های کمتر برخوردار زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها باید در راستای توسعه استان بهره‌برداری شود گفت: خراسان جنوبی از نظر ظرفیت‌های معدنی استانی خاص است و برای بهره‌برداری از این ظرفیت، جای کار بسیاری وجود دارد.

عباس‌زاده تصریح کرد: هدف نهایی همه اقدامات ما رونق تولید، اشتغال و افزایش سهم ارزش افزوده استان بوده و مبنای تاثیرگذاری در حوزه اقتصادی، داشتن امکانات است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: اطلس سرمایه‌گذاری استان در پهنه ۱۵ میلیون هکتاری خراسان جنوبی تهیه شده است.

مرتضی ذاکریان افزود: در تدوین این اطلس تاکنون ۹۷ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ شده که در حال به‌روز رسانی است.

وی گفت: ما به اطلس سرمایه‌گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه‌ای چه نوع فعالیت و سرمایه‌گذاری را می‌توانیم انجام دهیم، این سند کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه نسخه تحت وب این اطلس آماده رونمایی است تصریح کرد: در تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان الگوی بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید به منظور به‌روز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه‌گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه‌گذاری وجود دارد.