?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تربیت  معلمان متخصص برای رفع نیاز آموزشی منطقه و کشور از افتخارات خراسان جنوبی می باشد.
فرهادی با بیان این مطلب در جلسه دیدار بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در پایان سفر دو روزه شان به استان،خاطرنشان کرد:
?به جرأت می‌توان گفت اساتید دانش آموخته این استان در همه دانشگاه های معتبر ملی و بین المللی حضور دارند و مایه افتخار ما می باشند.
?وی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله آموزش نوین در خراسان جنوبی، تصریح نمود: فعال بودن مدارس در جای جای استان و پرورش علما و مردان و زنان علمی متعدد از افتخارات استان است.
?به گفته وی؛ ثروت اصلی مردم این خطه، تحصیلات فرزندان شان می باشد که این موضوع، مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با تأکید بر این که طبق گزارش رئیس دانشگاه فرهنگیان، رتبه های برتر کنکور، جذب آموزش و پرورش می شوند و این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، گفت: اگر قرار است مردان و زنان فرهیخته ای به جامعه تحویل دهیم، باید ابزار و زیر ساخت آن را فراهم کنیم.
?فرهادی ادامه داد: یکی از مهمترین و بهترین زیرساخت ها، محیط های دانشگاهی است که باید به لحاظ فیزیکی، در شأن دانشجویان باشد.
?وی تأکید کرد: برای ایجاد چنین فضاها و شرایطی برای تربیت دانشجویانی توانمند، آمادگی لازم را داریم.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه از تدبیر استاندار در راه اندازی ستاد توسعه خاوران گفت و متذکر شد: هدف اصلی این ستاد، ایجاد ارتباط منطقی بین نیروی انسانی توانمند و پتانسیل‌های خدادادی استان است.
?فرهادی افزود: ما آمادگی داریم بین بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان و ستاد توسعه ارتباط برقرار کنیم و از ظرفیت این بنیاد در زمینه توسعه استان بهره ببریم.

?وی متذکر شد: برای کمک به دانشگاه فرهنگیان استان در احداث ساختمان در بیرجند و تعیین تکلیف زمین دانشگاه در فردوس اعلام آمادگی می کنیم.