جلسه بررسی مشکلات وضعیت نظام مهندسی ساختمان و حوزه ساخت و ساز در شهرستان نهبندان به ریاست بیکی فرماندار شهرستان نهبندان و با حضوری عباسی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و داعی معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان در محل فرمانداری برگزار شد.
? فرماندار نهبندان در این جلسه اظهار نمود: در حوزه کاری نظام مهندسی موضوع آموزش و اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت می باشد و عدم آگاهی لازم و نظارت مشکلاتی را در این حوزه فراهم نموده است که می طلبد کارشناس های فنی شهرداری ها، ادارات و دهیاری ها با جدیت به این موضوع بپردازند.
? وی در ادامه گفت: مرجع صدور پروانه بویژه شهرداریها می بایست نظارت کامل و جامع بر کلیه ساخت وسازهایی که در شهر و حریم آن صورت می پذیرد داشته باشند و برخورد قانونی لازم برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع تخلفات به طور جد در دستور کار باشد .

? نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت های خارج از محدوده از ظرفیت‌های کارشناسان نظام مهندسی و کاردان های مورد نظر با نرخ تعدیل شده استفاده گردد .
? بیکی اضافه کرد: حوزه ساخت و سازها و صدور پروانه ها وظیفه اصلی آنها بر عهده شهرداری ها می باشدو باید با جدیت کامل نظارت بیشتری بر معماری شهری داشته باشیم تا در آینده دچار شهری ناهمگن و سیمای شهری نامناسب نباشیم .
در این جلسه در خصوص وضعیت گازرسانی و شرکت های مجری و ناظرین بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم به منظور تسریع در عملیات اجرای شبکه منازل اتخاذ گردید .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله