?معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری کنگره ملی۱۷ هزار زن شهیده،جانباز و آزاده کشور از مقام شامخ ۶ شهیده استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
ناصر خوش خبر در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور گفت: در راستای تجلیل از مقام شامخ ۶ زن شهیده گرانقدر، سلسله برنامه هایی در استان برگزار خواهد شد.
?وی به رونمایی کتاب در حال تألیفی در همین زمینه در استان اشاره کرد و گفت: از این کتاب که قرار است با محوریت شهیده های زن استان تألیف گردد، رونمایی خواهد شد.
?معاون استاندار از لزوم فضا سازی مناسب برای ارائه تمثال مطهر شهیده های زن استان در ایام برگزاری کنگره گفت و تصریح نمود: این کار با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت خواهد پذیرفت.
?خوش خبر به بحث مستندسازی زندگینامه ۶ شهیده استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه بنیاد حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس باید با بهره گیری از تجارب ارزشمند گذشته خود نسبت به تولید محتوا اقدام نمایند.
?وی از تشکیل سه کمیته در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر این کنگره ملی خبر داد و گفت: در این راستا سه کمیته اجرایی، هماهنگی و فرهنگی، تبلیغات و تهیه محتوا تشکیل می شود.
?معاون استاندار به لزوم دقت نظر در تولید محتوا برای جذب بیشتر قشر جوان اشاره کرد و گفت: محتوای تولید شده باید به روز و برای نسل جوان تأثیرگذار باشد.
?خوش خبر در خصوص نحوه برگزاری سلسله برنامه های استان با توجه به شرایط کرونایی موجود گفت: برگزاری جلسات و برنامه ها به شکل حضوری یا غیر حضوری، تابع شرایط کرونایی استان در آن ایام می باشد.

?وی به وظیفه خطیر کمیته فرهنگی ،تبلیغات و تولید محتوا اشاره کرد و اظهار داشت: باید با انسجام کامل و با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما، رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و فضای مجازی، نسبت به اطلاع رسانی کنگره اقدام گردد.
?معاون استاندار متذکر شد: در صورت نیاز، با محوریت فرمانداران، کمیته های متناظر در شهرستان های بیرجند، طبس، بشرویه و قاینات که پیکر پاک و مقدس شهیده های زن استان در آنحا به خاک سپرده شده اند، شکل خواهد گرفت.
?خوش خبر گفت: با محوریت منابع طبیعی و همکاری نیروی مقاومت بسیج نیز درختکاری به نیت شهیده های زن در سطح استان صورت می گیرد.
?وی جمع آوری بانک اطلاعاتی شهدای زن استان را از وظایف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و ادامه داد : بنیاد شهید و امور ایثارگران، باید با نگاهی فرهنگی، به تولید محتوای لازم اقدام نمایند.
?لازم به ذکر است؛ استان خراسان جنوبی دارای ۶ شهیده زن می باشد که در شهرستان های طبس ، بشرویه، بیرجند و قاینات به خاک سپرده شده اند.