پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۲۰ فروردین؛”روز هنر انقلاب اسلامی”

?”[سیدمرتضی آوینی] در پیشگاه خدای متعال در درجات عالی دارد پرواز می‌کند، یعنی آن چیزی که همه عرفا و اهل سلوک و آن سرگشته‌های وادی‌های عشق و شور معنوی و عرفانی یک عمر به دنبالش گشته‌اند و دویده‌اند او با این فداکاری و این شهادت به‌دست آورده و رضوان و قرب الهی را درک کرده است، من یک نور و یک صفا و یک حالت روحانی در ایشان حس می‌کردم و همین‌جور هم بود”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

?۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی است، هنرمند متعهدی که روایت های از دل برآمده اش از رشادت ها و شجاعت های رزمندگان، تصاویری بکر و ناب از جانفشانی ها و ایثارگری های جوانان و سالمندان ایران اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل را در اذهان ماندگار کرد.
?این شهید بزرگوار با درکی زینب گونه از واقعیت های تلخ جنگ تحمیلی و یقین قلبی به ضرورت حفظ و پاسداشت ثمرات ۸ سال دفاع مقدس به جهت تلاش های معاندان در راستای فروکش کردن شعله های گرمابخش انقلاب اسلامی، سختی های رسالتی سنگین را به جان خرید تا هوشمندانه صحنه هایی از دلاورمردی ها و سراز پا نشناختن ها در جنگ نابرابر را در قالب هنر به نسل های بعد انتقال دهد، از این رو سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به نیکویی “روز هنر انقلاب اسلامی” نام گرفته است.
?اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی که در تلاش برای سبک اثری ماندگار از مجاهدت ها، راه آسمان را در پیش گرفت و همچنین تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هنرمندان و مردم شهیدپرور استان خراسان جنوبی، علو درجات را برای این هنرمند متعهد از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.
?امید آن که با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری( حفظه الله) روز به روز شاهد رونق هنر اسلامی در جبهه جهادتبیین باشیم.

 

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور