?همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، تعداد ۳۰۰ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران استان به مردم خراسان جنوبی واگذار شد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید پرویز فتاح در مراسم واگذاری یکصد و سی و پنج هزارمین سند از اراضی غصب شده توسط حکومت پهلوی به مردم که به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان در ۵ استان برگزار شد، گفت: اسدالله علم چون اهل دربار پهلوی بود، بیشتر زمین های خراسان جنوبی را به نام خود ثبت کرده است.
?وی با بیان اینکه مثال انقلاب عملی مانند نماز است که باید اقامه شود، گفت: انقلاب باید در اخلاق، رفتار و کارمان متجلی باشد که در همین راستا یکی از تجلیات انقلاب امام(ره) همین واگذاری زمین های غصب شده توسط پهلوی به صاحبان اصلی اش یعنی مردم است.
?رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امروز صد و سی و پنج هزارمین سند را به مردم واگذار کردیم، گفت: علاوه بر اینها بخش زیادی از املاک را برای مسکن مهر، بهداشت و مدرسه سازی و غیره رایگان دادیم.
?فتاح با اشاره به اینکه پهلوی املاک مردم را به زور غصب کرده و نوشته که خریداری شده است، گفت: برخی از استان ها مثل گلستان تقریباً یک استان را رژیم پهلوی به نام خودشان ثبت کردند.
?وی با بیان اینکه کل خراسان جنوبی را به نام اسدالله علم ثبت کردند، گفت: هر جای خراسان جنوبی که می رویم به اسم علم ثبت است، این تنها مربوط به املاک نبوده بلکه کاخ ها و ثروت های متعدد دیگری هم بوده که به نام خودشان ثبت کردند.
?خودروی مطلای رضاخان!
?رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه یک نمایشگاه خودرو راه انداختیم که مردم ببینند پهلوی چطور زندگی می کرده، افزود: بیش از ۲۰۰ خودرو از کاخ های آنها آوردیم و تعدادی را در این نمایشگاه گذاشته ایم، برخی از این خودروها در دنیا فقط یک دستگاه است که چند شرکت خودرو سازی جمع شدند و این را ساختند، مگر یک نفر چند خودروی لوکس می تواند داشته باشد؟ خوردو مطلا را رضاخان آورده که تمامش از طلاست.
?فتاح در مورد زیورآلات به جامانده از پهلوی نیز گفت: اینها عاج فیل خریده و آوردند، آنقدر اینها زیاد است که اگر ۱۰ نمایشگاه بزنیم تمام نمی شود، گرانترین تابلوهای نقاشی دنیا را خریده و آوردند.
?وی افزود: یک شمشیر را در موزه تهران به نمایش گذاشتیم که روی آن چهارصد عدد الماس است و نمی توان آن را قیمت گذاشت، علاوه بر اینها تعداد فراوانی تفنگ و اسلحه ای که در دنیا یک دانه است، آوردند.
?رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حداقل صد میلیارد دلار نقدینگی اینها از کشور غارت کردند و بردند، گفت: اینها چند صد فرش نفیس که برخی هاشان قیمت ندارند، را جمع آورده بودند که اینها همه ارث شده است.
?فتاح تأکید کرد: بنده به مردم و مسئولان اطمینان می دهم که در نظام اسلامی از این اموال هیچ استفاده ای نشده و اینها تاکنون در خزانه نگهداری شدند و برخی هاشان را در موزه و نمایشگاه ها در معرض دید مردم گذاشته ایم.
?غارت و چپاول پهلوی با هفت دریا آب هم تطهیر نمی‌شود!
?وی با بیان اینکه همین ها که این همه از املاک و اموال مردم را غارت کردند، امروز بدنبال تطهیر کارهای خود هستند، گفت: این اقدامات با هفت دریا هم تطهیر شدنی نیست.
?رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بسیار بر مسئله دادن املاک غصب شده توسط پهلوی به مردم تأکید دارند، افزود: طی چهل و سه سال گذشته که املاک دست مردم بوده از اینها هیچ اجاره ای گرفته نشده و تعرضی هم صورت نگرفته است.
?فتاح افزود: چون گاهاً در برخی جاها، رژیم پهلوی یک شهر و یا بخش را به نام خودش ثبت کرده، که بازگرداندن اینها به مردم زمان بر شده است.
?وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار سند مالکیت به نام مردم ثبت شده، افزود: با افتخار اعلام می کنیم که سال آینده می توانیم این بخش واگذاری زمین های غصب شده توسط پهلوی به مردم را به نتیجه نهایی و کامل برسانیم.
?رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه گاهی برخی ها سؤال می کنند که چرا پهلوی این اشیاء گران قیمت را با خود نبرد، گفت: کسی که از ترس ملت فرار می کند، شناسنامه و سند ازدواجش را هم جا می گذارد، شناسنامه ربع پهلوی و مادرش در بنیاد مستضعفان است و نتوانستند ببرند.
?فتاح گفت: اینها آنقدر با عجله فرار کردند که شناسنامه و سند ازدواج را نتوانستند ببرند، دلیل دوم هم اینکه اینها فکر می کردند همانند سال ۱۳۳۲ می توانند یک انقلاب رنگین درست کنند و برگردند، اما اشتباه کردند و راه برگشتی نماند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور