?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام بانک ها در تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال تأکید کرد.
اشرفی با تأکید بر این مطلب در کارگروه اشتغال استان که با محوریت بررسی روند تسهیلات ابلاغی جزء دو بند”ب” تبصره ۱۶ برگزار شد، خاطر نشان کرد: اشتغال زیربنای معیشت، مسکن و رفاه اجتماعی است لذا باید بانک‌های متولی روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند و همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند.
?وی به تشریح عملکرد استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ پرداخت و تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۶ در قالب دو جزء پرداخت شده، جزء یک مربوط به اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و جزء دو هم مربوط به اشتغال سایر دستگاه‌هاست.
?معاون استاندار با اشاره به اینکه ۸۰ درصد طرح های معرفی شده به بانک در جزء یک بند” ب” تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال را دریافت نموده اند، گفت: در این قالب ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح های بهزیستی و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هم به طرح های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.
?اشرفی با بیان اینکه ۴۰ درصد طرح های معرفی شده مربوط به جزء دو تبصره ۱۶ هم تسهیلات لازم را دریافت کرده اند، اظهار داشت: از این محل تا ۱۴ بهمن‌ماه جاری تعداد هفت هزار و ۲۲۸ طرح برای ۶۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط نهادها و دستگاه اجرایی به ۱۷ بانک معرفی شده‌اند.
?وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۱۰۶ طرح به مبلغ ۲۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
?به گفته وی؛ از محل جزء دو بند “ب” تبصره ۱۶ ، در سال جاری هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور