پس از تکمیل جداره شرقی بنای امامزادگان و بازسازی سردر تخریب شده، محوطه سازی محدوده ضلع شمالی این بنا با همکاری هیئت امناء امامزادگان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و شهرداری فردوس در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، اقدس کرم پور مدیر پایگاه شهر تاریخی تون گفت : در راستای مرمت و بهسازی بنای امامزادگان فردوس پس از تکمیل بهسازی جداره های ضلع شمالی و شرقی و بازسازی سردر تخریب شده بنا، محوطه سازی محدوده ضلع شمالی با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون ریال در تیرماه ۹۶ توسط پایگاه آغاز و با همکاری هیئت امناء امامزادگان، اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری فردوس ادامه پیدا می کند.

کرم پور افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته اجرای محوطه سازی و ساخت سقاخانه در این محوطه در پایان سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید که با توجه به حضور چشمگیر مسافران نوروزی در محدوده این بقعه، فضایی مناسب و دلنشین را برای مسافران و گردشگران فراهم خواهد نمود.

او مرمت حیاط اصلی صحن امامزادگان و تکمیل جداره سازی نماهای داخلی صحن و اجرای طرح جامع محوطه را در حد فاصل خیابان فرهنگ تا بقعه را از اولویت های کاری پایگاه شهر تاریخی تون در راستای مرمت و بهسازی این بنا بر شمرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله