#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طرح محدودیت هوشمند مدیریت بیماری کرونا کماکان پابرجاست یعنی شهرهایی که تغییر رنگ می‌دهند، متناسب با آن تغییر رنگ‌بندی جدید، محدودیت فعالیت‌های شغلی در آن اعمال خواهد شد.

محمد دهقانی، ا در خصوص شروع پیک پنجم کرونا در کشور، گفت: با توجه به شروع خیز پنجم بیماری کرونا از جنوب کشور که در حال گسترش به استان‌های مرکزی در سطح کشور است.

وی افزود: با عنایت به اینکه سه استان همجوار سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان وضعیت قرمز دارند، قرمز شدن شهرستان نهبندان که همجوار با استان سیستان و بلوچستان است نشان دهنده این است که خیز پنجم به تدریج به استان خراسان جنوبی هم وارد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص تمهیداتی که در ستاد استانی کرونا جهت جلوگیری از شروع پیک پنجم در استان اندیشیده شد، بیان کرد: منع تردد خودروها به این صورت که ورود خودروها با پلاک‌های غیر بومی مربوط به استان‌های قرمز رنگ همجوار به استان و همچنین خروج پلاک‌های بومی از استان از امروز ممنوع شده است.

وی افزود: تداوم طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح، با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم به بوستان‌ها و پارک‌ها مراجعه می‌کنند مقرر شد که شهرداری‌ها از ساعت ۲۱:۳۰  زمینه خالی شدن پارک‌ها و بوستان‌ها را فراهم کنند و همچنین طرح محدودیت هوشمند مدیریت بیماری کرونا کماکان پابرجاست یعنی شهرهایی که تغییر رنگ می‌دهند، متناسب با آن تغییر رنگ‌بندی جدید، محدودیت فعالیت‌های شغلی در آن اعمال خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: در شهرستان نهبندان فقط گروه شغلی یک و در شهرهای نارنجی رنگ گروه شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همراهی و همکاری مردم بتوانیم از شروع خیز پنجم در استان جلوگیری  و یا اینکه سرعت آن را کند کنیم.