#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار مجوز رسمی صادرات مرغ زنده از خراسان جنوبی به استان سیستان و بلوچستان را از وزارت‌ جهادکشاورزی دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار خبر و هنر ، مهدی جعفری ر در بازدید استاندار خراسان جنوبی از سردخانه‌های و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و تنظیم بازار استان اظهار داشت: صدور این مجوز با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای اولین بار رقم خورد چراکه تقاضا در استان سیستان و بلوچستان برای کشتار مرغ زنده زیاد است.

وی ادامه داد: مکان‌های عرضه مرغ زنده در سیستان و بلوچستان مشخص شده و کد صدور صادرات هم از سوی دامپزشکی صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس دستور استاندار خراسان جنوبی از تمام ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای استان برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استفاده کردیم، اضافه کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بیش از مصرف مردم انجام شده و مردم هیچ گونه نگرانی نه تنها در پایان سال بلکه در ماه مبارک رمضان هم نداشته باشند.

جعفری عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۶۰۷ واحد مرغداری داریم که ۳۶ میلیون جوجه‌ ریزی گوشتی در سال در این واحدها انجام می‌شود، در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تن تولید گوشت سفید استان است که ۴۰ تن آن استفاده درون استانی و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری به دلیل مشوق‌های حمایتی از جمله توزیع سه میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه با قیمت مناسب، تولید روزانه گوشت سفید استان از ۱۸۰ تن در روز به ۲۲۰ تن افزایش خواهد یافت.

جعفری گفت: ۷۶ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که روزانه ۹۰ تن تولید تخم مرغ این واحدها است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خریداری مرغ آرین تولیدی است، اضافه کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام در این زمینه ورود پیدا کند تا پایان سال جاری مشکلی برای خرید مرغ مازاد واحدهای مرغداری استان نخواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال برای روزهای پایانی سال و عید نوروز در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی می‌کردیم، گفت: تاکنون ۷۰۰ تن ذخیره‌سازی در سردخانه‌های بیرجند و فردوس انجام شده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای ذخیره‌ سازی ۱۰۰ تن دیگر نیز در حال انجام است.

جعفری ادامه داد: در خصوص تامین میوه شب عید هم در استان مشکلی وجود ندارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر ۷۵۰ تن شکر در استان در حال توزیع است که توزیع شکر در استان نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است، در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره‌سازی برنج و شکر افزایش یافته و در این خصوص هم نگرانی نداریم.