مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: متولی برای حوزه فضای مجازی در خراسان جنوبی مشخص نشده و جای این نهاد در استان خالی است.

سجاد رضایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند افزود: باید یک نهاد بالادستی در حوزه‌های مختلف فضای مجازی فعال باشد تا بتواند همه دستگاه‌ها را هماهنگ و همسو کند و براساس راهبردها برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شاهد از هم گسیختگی خاص در دستگاه‌ها در حوزه فضای مجازی هستیم و هرکسی کار خود را انجام داده و مشخص نیست کاری که انجام می‌دهد در چه سطح و چه موضوعی است چون گاهی دچار موازی کاری می‌شویم.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: باید شورای عالی فضای مجازی در سطح استان تشکیل شود تا همه برنامه‌ها را مدیریت کند و این نقص جدی وجود دارد.

وی افزود: فضای مجازی به گونه‌ای است که به یکی از ابعاد مهم زندگی آحاد جامعه به ویژه جوانان تبدیل شده و در بعضی مواقع از فضای حقیقی هم بزرگ‌تر شده است.

رضایی گفت: فضای مجازی یک ابزار است که راه صحیح استفاده از این ابزار باید در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و مشاهده شده که افراد برای کودک چهار ساله خود، گوشی هوشمند خریده‌اند و این نقطه آغاز آسیب است که باید فرهنگ چگونگی استفاده از فضای مجازی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: بخش عملیاتی در حوزه فضای مجازی مهم است چون این فضا یک شاهراه است که هم می‌توان از آن استفاده درست و هم ناصواب داشت و باید تولیدات خوب در بخش انتشار قرار گیرد و در سطح استان برای فضای مجازی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: البته کارهای خوبی در حوزه فضای مجازی استان انجام شده و فعالان فضای مجازی در بسیج فعالیت می‌کنند که باید کار ویژه‌ای به شکل خاص برای این موضوع پیش‌بینی شود.