#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دبیر اجرایی مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر گفت: ۱۶۳ اثر به همت ۱۱۵ گروه سرود خراسان جنوبی در اولین جشنواره سرود ملی فجر اجرا می‌شوند.

یاسر صادق،  در حاشیه مرحله استانی جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های سرود استان تا پایان بهمن فرصت داشتند در سامانه جشنواره برای شرکت در آن ثبت نام کنند که تا ۶ اسفند تمدید شد.

وی گفت: ۵۰ درصد گروه‌های سرود شرکت کننده در مرحله استانی از بیرجند هستند و به ترتیب طبس، قاین، فردوس، سرایان و درمیان بیشترین گروه‌های سرود شرکت کننده در این جشنواره را دارا هستند.

وی بیان کرد: در نهایت ۲ نماینده از استان به مرحله کشوری راه خواهند یافت که یک گروه با انتخاب داوران و گروه دیگر با آرای مردمی انتخاب خواهند شد.

دبیر اجرایی مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در خراسان جنوبی گفت: امروز ۲۰ گروه منتخب تا ساعت ۱۴ با هم به رقابت می‌پردازند و ۲ گروه منتخب به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

صادق با بیان اینکه همچنین از  ۲۵ تا ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۱ اختتامیه مرحله استانی جشنواره برگزار خواهد شد، یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر مردمی کردن سرود، توانمندسازی گروه‌های سرود استان است و این مرحله عصر امروز پایان می‌یابد.