امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن در جریانات اخیر به رخنه‌های فرهنگی دل بسته بود اما مردم بار دیگر همراهی با نظام و بصیرت خود را نشان دادند.

 حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: جریانی کم‌ارزش که رفتارشان بسیار منزجر کننده بود، خیابان‌ها را ناامن کردند، قرآن و اماکن عمومی را آتش زدند لذا نقش‌آفرینی مردم و خواص در این جریانات مهم و ضروری است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در تحلیل وقایع اخیر اشارات خوبی فرمودند از جمله اینکه دست دشمن در کار است و آنها به خاطر دشمنی‌های خودشان اطلاعات خوبی از کشور دارند و می‌دانند که کشور ما در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است.

خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: خواص واسطه بین ولی امر و امت هستند لذا امروز معلمین، اساتید دانشگاه و روحانیت باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه دقیق داشته و مسوولان هم بیش از پیش در عمل به فرامین رهبری و حل مشکلات اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر خواص در این مقطع حساس سکوت کنند، ملاکی در شناخت حق و باطل است گفت: وجه مشترک همه‌ ظلم‌ها جهل و نفاق است و دشمنان با نقاب‌هایی می‌آیند که مردم آنان را نشناسند بنابراین مردم باید هوشیار و بیدار باشند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مسأله اصلی حجاب نیست و درخواست ما نیز این است حالا که این فتنه شناخته شده با رعایت پدیده نورانی عفاف و حجاب دشمن را مایوس کنیم.

وی با اشاره به نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) گفت: پیام مناسبت بزرگ آغاز امامت حضرت ولی عصر را باید به‌خوبی دریافت کنیم و این مناسبت الهی جای خشنودی دارد زیرا دنیا هیچ وقت از حجت خدا خالی نمی‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: آنچه مهم است امام با امت معنا و مفهوم پیدا کرده و پیوند امام و امت ما را به درجه متعالی واصل می‌کند.

وی تصریح کرد: امام باشد و امت نباشد دوران امام علی (ع) اتفاق می‌افتد اما اگر امام و امت با هم باشند، حاکمیت امام عصر (عج) در سراسر عالم رقم خواهد خورد و عدل برقرار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: با انقلاب اسلامی و الهی در ایران اسلامی قوم سلمان فارسی و ملت بصیر ما که آن را پیامبر اسلام (ص) وعده دادند در این مسیر قرار گرفتند و مسیر امام عصر (عج) از مسیر نایب بر حق ایشان می‌گذرد.

وی بیان کرد: بیعت یعنی قرار دادن همه ظرفیت در اختیار ولی امر مسلمین که به خدمت معارف الهی در بیاید و کسانی که دل و زبان و قدم در گرو ولی امر دارند طبق گفته قرآن پیروزی‌های متوالی را شاهد خواهند بود.

خطیب جمعه بیرجند افزود: امروز به لطف الهی بر کسی پوشیده نیست که ۴۵ سال گذشته در کجا بودیم و الان در کجا هستیم.

وی تصریح کرد: گشایش اقتصادی زمانی پیش می‌آید که اوامر ولی امر در کشور پیاده‌سازی شود و برخی افراد متمایل به غرب قدم‌های کوتاهی هم بر نداشتند اما امروز در فاصله یک ساله از تشکیل دولت مردمی کسانی که دل در گرو ولایت دارند قدم‌های مثبتی برداشتند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: بیعت با ولایت چنان است که خداوند دشمن را مایوس می‌کند و وضعیتی که در روزهای گذشته پیش آمد بیانگر این است دشمن نمی‌تواند حرکت مبنایی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: بزرگترین مانع کسانی هستند که می‌دانند اگر حاکمیت الهی رقم بخورد جایی برای منافع نامشروع آنها نیست و طبیعی است که ساکت ننشینند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جریانات نفوذ به دنبال این هستند که مسلمانان اقتدار حاکمیتی نداشته باشند و نقش ما این است که حواس جمع باشیم تا دشمن از این طریق سوء‌استفاده نکند.

وی با گرامیداشت هفته فراجا، از زحمات و خدمات نیروهای انتظامی قدردانی کرد و افزود: در آستانه هفته وحدت هستیم و موفقیت نظام اسلامی در این بوده است که رهبری و ملت در عمل نشان دادند متحد هستند و ۱۱ هزار شهید اهل سنت تاکنون تقدیم نظام و انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: روز جهانی کودک را در پیش داریم و یکی از طعمه‌های خطرناک از طریق جریان نفوذ روی کودکان و نوجوانان که متولیان در این زمینه مسوولیت دوچندان دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مهر روز روستا و عشایر است اظهار داشت: امیدواریم رونق بیش از پیش به روستا و عشایر برگردد و کانون تولید تقویت شود.