معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از فعالیت گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف در روستاهای محروم و مرزی نهبندان بازدید کرد و به جهادگران خداقوت گفت.

سید کمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه از فعالیت های مختلف این گروه جهادی از جمله احداث استخر، کانال کشاورزی، کشت جایگزین، واحد پرورش مرغ بومی و احداث مسجد در روستاهای تل عارف، حسین آباد و افضل آباد دیدن کرد و در نشستی با این جهادگران ضمن خداقوت به آنان از خدمات ارزشمندشان در این روستاهای مرزی و محروم تشکر کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین در مسجد روستای افضل آباد با حضور دهیاران روستاهای کلاته حبیب و افضل آباد مشکلات این روستاها را بررسی و دستورات لازم را برای حل آنها از جمله تعیین تکلیف اراضی ملی در روستای کلاته حبیب و تسریع در آبرسانی به روستای افضل آباد صادر کرد.

فعالیت ۸ گروه جهادی در نهبندان

مسئول بسیج سازندگی نهبندان در این بازدید گفت: فعالیت هشت گروه جهادی به تعداد ۲۵۴ نفر در مناطق مختلف شهرستان به خصوص در روستاهای مرزی و محروم آغاز شده است.

ابراهیم مرادی پور افزود: گروه جهادی شهید وزوایی در قالب ۸۰ نفر از دانشگاه صنعتی شریف فعالیت های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال خود را در روستاهای کلاته حبیب، تل عارف، حسین آباد، حسن آباد و افضل آباد شهرستان آغاز کرده است.

وی گفت: این گروه جهای فعالیت های مختلفی از جمله فرهنگی، آموزشی، عمرانی، راه اندازی واحد پرورش مرغ بومی و اشتغال و کشت جایگزین را انجام می دهند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان نهبندان اظهار داشت: همچنین گروه جهادی رضوان از تهران به تعداد ۱۲۰ نفر در شهریورماه فعالیت پزشکی و آموزشی خود را در روستاهای محروم این شهرستان آغاز خواهند کرد.

وی گفت: ۲ گروه جهادی میهمان استانی از دانشگاه بیرجند و دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به تعداد ۸۰ نفر فعالیت های مختلف فرهنگی، عمرانی و آموزشی خود را به زودی در شهرستان آغاز می کنند.

مرادی پور با بیان اینکه فعالیت سه گروه جهادی بومی شهرستان به تعداد ۵۴ نفر نیز آغاز شده است اضافه کرد: اردوهای جهادی به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که علاوه بر خودسازی سبب خدمت رسانی به مناطق محروم و مردم روستا می شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله