استاندار خراسان جنوبی گفت: آحاد جامعه حق بهره‌مندی از خدمات سلامت به‌ نحو شایسته را دارند و دستگاه‌های متولی در زمینه شناسایی و احصای کمبودها و کاستی‌های حوزه سلامت دقت و جدیت داشته باشند.

حمید ملانوری در دیدار مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خراسان جنوبی با تشکر از فعالان مجموعه بیمه سلامت در راستای افزایش سطح خدمات افزود: به همین دلیل باید بدانیم کجا خدمات به‌طور کامل ارائه نمی‌شود و هم اینکه آیا پوشش بیمه‌ای به حد مطلوب رسیده است یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه اقشار ضعیف باید مورد توجه قرار گیرند گفت: برخی افراد که در اقتصاد و توسعه پایدار هم نقش‌آفرین هستند در مناطقی زندگی می‌کنند که به خدمات و امکانات لازم دسترسی ندارند لذا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این نواقص شناسایی و مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی به شرایط بیماران خاص و افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج اشاره کرد و افزود: درمان این بیماری‌ها، هزینه‌های بسیار زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند لذا باید سطح خدمات به این افراد به‌ نحوی باشد که جز درد و رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر این موضوع که بیماران جز درد بیماری نباید دغدغه‌ای داشته باشند گفت: افزایش سطح خدمات بیمه‌ای، دغدغه‌های اصلی بیماران را کاهش می‌دهد.

ملانوری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات سلامت در کشور رشد چشمگیری داشته است افزود: اوایل انقلاب مردم در بخش‌های کوچک به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی نداشتند و برای درمان کوچکترین بیماری با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی مناطق روستایی، مراکز خدمات جامع سلامت راه‌اندازی شده است و مردم به‌راحتی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند.

استاندار خراسان جنوبی سلامت را موضوع بسیار مهمی خواند که همه شئونات زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و گفت: همه ما هر کاری که برای تامین تغذیه، مسکن و دیگر رفاهیات خود انجام می‌دهیم، برای رسیدن به سلامت و در نتیجه ارتقای کیفیت زندگی است.

وی با اشاره به برخی آیات و احادیث در زمینه اهمیت سلامت افزود: با توجه به اهمیت موضوع، همه دستگاه‌ها و نهادها باید به سهم خود در رسیدن به جامعه سالم عمل کنند.

ملانوری گفت: کوتاه کردن سطح دسترسی مطمئن مردم به خدمات درمانی، کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌ها و کم کردن دغدغه‌های خانواده‌ها در این زمینه از جمله خدمات صنعت بیمه است که در کاهش هزینه‌های معیشتی زندگی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان ادامه داد: دقت نظر در حفظ سلامتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح آخرین اقدامات این حوزه در راستای افزایش سطح خدمات درمانی پرداخت و گفت: ۶۳ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که ۷۵ درصد عضو صندوق بیمه روستاییان هستند.

علی اربابی افزود: پوشش خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی در سازمان بیمه سلامت به ۹۷ درصد رسیده است.

این دیدار به مناسبت هفته بیمه سلامت و با هدف تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های بیمه سلامت به منظور افزایش آمار جامعه هدف و توسعه خدمات به افراد زیر پوشش به جهت اهمیت موضوع و نیز ارائه گزارش برنامه‌های هفته بیمه سلامت انجام شد.

سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی آغاز هفته بیمه سلامت است.