معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کار باید به شکل کیفی انجام و نباید طرح های عمرانی به فرد غیرمتخصص واگذار شود.

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست شورای فنی استان خراسان جنوبی افزود: اگر سازنده متخصص نباشد، کار به درستی پیش نمی رود.

وی با اشاره به اینکه شورای فنی یکی از جلسات اثرگذار و تصمیم ساز استان است گفت: کمیته های زیرمجموعه شورای فنی باید توسط دستگاه های مربوط فعال تر شود و همه مباحث فنی در حوزه ساخت و سازها باید در یک چارچوب فنی، علمی و قانونی پیش برود.

وی بیان کرد: کارشناسان فعال دستگاه های اجرایی، عضو کمیته نظارت شورای فنی استان باشند تا در اقدامات نظارتی احساس خستگی نکرده و هم به لحاظ علمی و هم توان اجرایی افراد مجربی باشند و نظراتشان در نظارت کارساز باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث اجرای پروژه ها، رابطان نظارتی کاهش یافته و اگر سازنده خودش متخصص و متعهد باشد کار نظارت راحت می شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه استان در زمینه تشخیص صلاحیت افراد به این مهم توجه کرده و نقاط قوت و ضعف پیمانکار را از سیستم ارزیابی دستگاه مربوط بگیرند.

میرجعفریان گفت: مدیران دستگاه های مربوط در جلسه شورای فنی استان حضور داشته باشند چون این جلسه اهمیت ویژه دارد همچنین مدیران نسبت به قوانین و مقررات اشراف داشته باشند چون نبود اشرافیت مسائل کوچک را پیچیده نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: هرچه آموزش در دستگاه های اجرایی جدی تر گرفته شود و اطلاعات کارمندان و کارشناسان به روز شود، کیفیت اقدامات نیز ارتقا و هزینه ها کاهش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش فقط اخذ گواهینامه آموزشی نیست و باید به شکل تخصصی با توجه به نیازمندی ها به شکل واقعی ارائه شود.

وی گفت: لازم است نیازهای سیستم اجرایی احصا و تقویم آموزشی در این زمینه بیان شود تا دانش آموختگان از آموزش ارائه شده بیشترین استفاده را داشته باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله