همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور، زنگ انقلاب به صورت حضوری و مجازی در مدارس استان خراسان جنوبی نواخته شد.

 در آیین نمادین لحظه ورود امام راحل به ایران و آغاز رسمی برنامه‌های دهه فجر که روز یکشنبه در میدان امام خمینی (ره) بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ایام دهه فجر ۴۲ گروه سرود دانش‌آموزی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۲ نقطه مرکز استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

محمدعلی واقعی با اشاره به اجرای بیش از هزار برنامه در مدارس و ۳۴ برنامه محوری استانی در دهه فجر افزود: رونمایی از پنج کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدای دانش‌آموز استان و عناوین ۲ قدم از سنگر، چکاوک‌ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله‌های جنگ با همکاری ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس یکی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در بهمن ۵۷، ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی با تاسی از آموزه‌های اسلام ناب و رهبری معمار انقلاب اسلامی رشادت، ایثار و اتحاد را به نمایش گذاشت و بی‌نظیرترین حماسه‌ مردمی را  در جهان خلق کرد.

وی گفت: بهمن ماه  امسال در حالی به استقبال گرامیداشت روزهای خاطره انگیز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه فجر می‌رویم که داغ مالک اشتر انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان در دل‌ها سنگینی می‌کند و داغ از دست دادن دانشمند بزرگ هسته‌ای و بهداشتی دکتر فخری زاده که به حق سلیمانی هسته‌ای لقب گرفت در کنار ماتم عمار انقلاب غمی مضاعف به دل رهروان عاشق ولایت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر یاد کرد و ادامه داد: ملت ایران توانسته است پس از گذشت سال‌های متمادی از بهمن ۵۷ و علیرغم دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و تهدیدات و تحریم‌های نظام سلطه در برابر ناملایمات ظالمانه مقاومت کرده و پرچم پرافتخار استقلال، آزادی و جهموری اسلامی را بر فراز دنیا به نام ایران اسلامی  به اهتزاز درآورد.

وی تصریح کرد: اکنون ملت فهیم، غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب با افتخار به گذشته و امید به آینده‌ای درخشان در دهه فجر ۹۹ که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود بار دیگروحدت و همبستگی خود را در مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار به رخ جهانیان خواهد کشید.

چهار هزار برنامه ویژه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد رسانه‌ای و مجازی در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های امسال بدون فراخوان عمومی و با جمعیت محدود است.