مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس اظهار کرد: به علت عدم تخصیص ارز و مشکل کاهش ۳۵ درصدی تولیدات کارخانه نساجی فردوس، نقدینگی تولیدات این واحد صنعتی کاهش یافته به طوری که تولید نخ ۳۵ درصد و تولید البسه نساجی فردوس ۵۰ درصد کاهش یافته است.

احد کرمانی،  به رسانه‌های گروهی گفت: روزانه ظرفیت تولید ۱۰ تن نخ را در این واحد تولیدی داریم، اما در حال حاضر کمتر از این میزان تولید می‌کنیم.

، وی با بیان اینکه برای رونق تولید در این کارخانه به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است، گفت: برای واردات پنبه و ویسکوز به ۴۰ میلیارد تومان و برای خریدهای داخلی پنبه و پلی استر به ۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس افزود: تولیدات نخ در این کارخانه برای واحدهای بافندگی در استان‌های اصفهان، تهران، یزد و خراسان رضوی ارسال می‌شود.

کرمانی با اشاره به طرح‌های توسعه این کارخانه، گفت: دو طرح توسعه در شهرستان فردوس و دیگری در شهرستان طبس در دست اجرا داریم که برای راه اندازی نیازمند تخصیص ارز هستند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در کارخانه نساجی فردوس مشغول به کارند که با راه اندازی طرح‌های توسعه حداقل برای ۴۰۰ نفر دیگر نیز اشتغالزایی مستقیم خواهیم داشت.

انتهای پیام